Windows 2000 skal genstartes 2-3 gange for~
Fra : Brian Anthony

Dato : 26-06-02 11:32

Hej derude er der nogen der kan løse denne her?

Jeg har forbundet min Mac og PC (med Windows 2000 installeret) sammen via en
switch til vores netværk her i karréen. Det hele kører og begge computere
kan se hinanden uden problemer.

MEN Windows 2000 skal genstartes 9 ud af 10 gange 2-3 gange for at komme på
netværket / internettet !!

Er der et eller andet sted i Windows 2000 hvor man simpelt kan afkrydse et
flueben hvor man kan vælge den skal "Reconnect" forbindelsen hvis maskinen
ikke er på? Eller et eller andet? Hvis den kunne det, så ville utallige
genstart være overflødige.

På forhånd tak hvis der er nogen der kan løse mit problem.

Med venlig hilsen

Brian Anthony

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-06-02 15:08

Brian Anthony <anthony@aerphax.com> crashed Echelon writing

> [...]
> computere kan se hinanden uden problemer.
>
> MEN Windows 2000 skal genstartes 9 ud af 10 gange 2-3 gange for at

Er det kun Internet eller også jeres interne net? Får maskinen uddelt en
IP-adresse hver gang eller er det derfor den skal genstartes.

På W2K kan du se din adresse ved dosprompt og ipconfig evt. med /all for at
få alle oplysninger.

Hvilken switch kører I evt. med og hvilket netkort, da det måske også kan
være netkortet der har problemer med at handshake hastighed med routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Anthony

Dato : 27-06-02 11:43

Jeg har gjort ca. det du har skrevet. Ellers tak for hjælpen. Det var bare
om der fandtes en mulighed for at reconnecte sin forbindelse UDEN at
genstarte. Fordi det er det der er problemet at vi skal genstarte windows
2000 2-3 for at komme både på netværket samt internettet 9-10 gange.

Forbindelsen på min mac kører stabilt på netværket / internettet via den
switch, som PC'en også er tilsluttet til, så ingen problemer der.

Findes der en måde at Windows kan finde ud af at den ikke er på netværket,
at den så søger automatisk efter forbindelse ?

Hilsen

Brian Anthony

d. 6/26/02 4:08 PM skrev Bjarke Andersen på bjoeg@*spammer*bjoeg.dk i
artiklen Xns9239A45C48B10bjoegdk@213.131.157.161: