MAC - PC -netværk
Fra : Fran Arnesen

Dato : 26-06-02 08:12

Hej og undskyld forstyrrelsen.

Er der nogle kloge eller mindre kloge hoveder herinde, der har nogen anelse
om hvordan man opretter et netværk mellem en PC (win 98 eller win 2000) og
en MAC (OS 8.6). Har hørt om et program der hedder Dave, men har desuden
også hørt at det vist nok ikke fungerer på OS 8.6.

Mvh
Frank

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-06-02 09:03

> [...]
> en MAC (OS 8.6). Har hørt om et program der hedder Dave, men har desuden
> også hørt at det vist nok ikke fungerer på OS 8.6.

Sakset fra Thursby's website:

"DAVE is really two products in one. To protect your investment, there are
separate installation programs for Mac OS 10.1 and Mac OS 8.6-9.2. "

Så jo, det virker da vist fint med 8.6.

mvh
Kim Jensen

Fra : Lars Erhardsen

Dato : 28-06-02 07:13

"Fran Arnesen" <frank@arnesen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en MAC (OS 8.6). Har hørt om et program der hedder Dave, men har desuden
> også hørt at det vist nok ikke fungerer på OS 8.6.

Ellers er der jo PCMacLan fra www.miramar.com. Dette er et kommercielt
produkt, og vi bruger det på min arbejdsplads (indtil jeg kan få lagt det
hele på linux-serveren

Med PCMacLan kan du dele printere og alm. shares via Windows, samt benytte
mac-shares og do. printere

Mht versioner, findes der pcmaclan til alle windows-platforme, og det er
svjv underordnet hvilken MacOS-version, du kører med.

Skriv endelig igen, hvis du vil vide mere

Mvh
Lars Erhardsen