Vinduesstørrelse på mail
Fra : Iens Ulrik Iuel

Dato : 26-06-02 06:55

Hej

Er der nogen, der ved hvor man kan indstille vinduesstørrelsen på den mail
der åbnes, når man bruger Filer,Send til,Postmodtager i fx Word el. Excel ?

Min outlook 2000 åbner altid et meget lille vindue.

Med venlig hilsen
Iens

Fra : Iens Ulrik Iuel

Dato : 26-06-02 11:50

Jeg glemte lige at tilføje at når jeg vælger Ny,Postmeddelelse i Outlook
så er størrelsen på vinduet helt OK.

MVH
Iens

Fra : N/A

Dato : 02-07-02 13:18

Fra : Iens Ulrik Iuel

Dato : 02-07-02 13:18

Jeg kan ikke få det til at virke.

Kan det være fordi jeg kører NT 4.0

mvh
Iens Ulrik Iuel
"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Som regel kan det hjælpe hvis du har, eller gør en genvej til Outlook.
Højreklik på ikonen og vælg egenskaber. Der er
> indstillingsmulighed for alle tre vinduer.
> Desværre kan Outlook finde på at være meget intrigant på dette område, men
stædighed og lidt genstart plejer et klare det.

Fra : pre

Dato : 04-07-02 15:59

Jeg kan ikke se hvad "det" er, så hvis du ønsker hjælp med noget så skriv hvad/hvor det er at noget ikke virker.
Og når jeg går tilbage til din gamle mail, ser jeg at du har problemer med Word og med Excel´s mail rutiner, så nu må vi ha´ fakta
på bordet. Hvilken OS, hvilken Word, hvilken Excel?
Beskriv helt nøjagtigt hvad du gør, hvad der sker så jeg kan se hvilken rutine du bruger. I min Word er der ikke lignende
problemer - altså skal vi finde differencen.

© pre 2002

Fra : Iens Ulrik Iuel

Dato : 08-07-02 09:35

Ok, jeg prøver igen.

Jeg kører NT 4.0 SP6, MS Outlook 2000 SR-1, MS Excel 97 SR-2 og MS Word 97
SR-2.

Når jeg fx. åbner et regneark i Excel og vælger Filer,Send til,Postmodtager
så åbner Outlook et meget lille vindue, hvor jeg kan sende en mail m.
regnearket som vedhæftet fil.
Det er størrelsen på dette vindue jeg meget gerne vil ændre.

Hvis jeg efter at ha' sendt en fil fra Excel, går over i Outlook og vælger
Ny postmeddelelse så får vinduet samme dumme størrelse.

Hvor kan man ændre standardstørrelsen på det vindue ?

MVH
Iens

Fra : pre

Dato : 08-07-02 19:04

OK, jeg havde nok på fornemmelsen at der var knas med versionerne. NT
spiller ingen rolle her, så længe du ikke stiller om til FAT32, som NT
ikke akcepterer.

Den gammeldags måde til at maile fra Word er nu erstattet af en fiksere
som ikke kalder mailprogrammet. I -97 kræves en del indstillinger mht.
vedhæftet/indsat, og kun Outlook kan sende mailen.

Umiddelbart kan jeg ikke længere huske arbejdsgangen, men prøv at skrive
teksten i Word før Vinduet kaldes - og hvis vinduesstørrelsen ikke kan
klikkes opad (i højre øverste hjørne) så er der næppe noget at gøre ved
sagen. Det er en Word/Excel rutine.

Men prøv følgende: I Outlook klik på NY og vælg Office Document - og
den type du ønsker. Nu kalder Outlook en ekstra udgave af det ønskede
program. Skriv løs, alle programmets rutiner kan bruges.
Slut af med at klikke på mail fanen.

Det burde kunne fungere, prøv og, til orientering for andre, meld
tilbage hvordan det gik.