aflivning
Fra : LONE SEEGER

Dato : 25-06-02 19:08

Hej!
Jeg er en pige på 18 år og har haft min egen hoppe de sidste seks år. For
ca. 2 år siden konstaterede dyrlægen at hun havde slidgigt i knæet på det
ene forben. I dag blev hun så aflivet for nu kunne hun desværre ikke mere.
Jeg havde sammen med min mor besluttet at dyrlægen skulle komme og aflive
hende. For mig virker det bare mere humant. Det var utrolig svært at skulle
slippe hende. Min mor var der for at støtte mig igennem det hele. Dyrlægen
var sød til at forklare hvad der skulle ske. Det gik stille og roligt. Hun
fik bedøvende middel så hun blev træt. Derefter fik hun en sprøjte, hvor hun
lagde sig ned. Til sidst fik hun den sprøjte, som fik hende til at sove ind.
Jeg græd meget og kunne ikke få mig selv til at gå fra hende, men jeg fik
sagt farvel. Hårdt var det, men jeg er glad for at jeg så på og var sammen
med hende til det sidste. Det var vigtigt for mig at se det og tage
ordentlig afsked, nu ved jeg at hun har det godt og at hun er smertefri. Men
hvor vil jeg savne hende, hun var den bedste hest og min bedste ven. Tak for
jeg måtte dele dette med jer, det havde jeg brug for. Min hest havde stor
indflydelse på liv og jeg vil aldrig glemme hende.
Hilsen anne

Fra : Nina Svanholm

Dato : 25-06-02 19:58

Hej

Jeg får gåsehud ved tanken om at der kommer en dag hvor jeg skal aflive
eller slagte en af mine heste! Det er stærkt at du skriver om det så vi
andre kan læse og få lidt indblik i den mere triste side af sagen.
Husk alle dine gode stunder du har haft med din dejlige hest, det tror jeg
vil lette dig midt i sorgen.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : alice_trauelsen

Dato : 25-06-02 21:44

Hej Lone
Jeg føler med dig, vi måtte igennem det for et par år siden, det er
altid svært, meget svært. Det vigtigste er at vi aldrig må glemme at vi
gjorde det for hestens skyld, for at den skulle få fred og ikke mere
have smerter. Vi tror på at alle de dyre vi i årenes løb har sagt
farvel til nu bor oppe i dyrehimmelen og at de ind i mellem kommer og
ser til os som stjerne på himle oppe hos Gud. De passer hianden, de har
ikke ondt og der er aldrig krig og ufred. Derfor er de hest også deroppe
nu, så tænk på alle de minder du har med hende, og trøst dig med det.
Tusinde mange kærlige hilsner
Alice

www.alice-trauelsen.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Gina Steffen

Dato : 26-06-02 10:12

Hej Lone!

Kender udmærket godt din situation.......

Jeg er 19 år og for tre måneder siden fik min skønne friser hoppe på 18 år
konstateret slidgigt i alle fire ben.....det er en hård besked at få! Hun er
nu på noget led og brusk opbyggende og har ikke de store smerter, men
alligevel ved jeg godt at dette ikke kan blive ved....

hun skal have lov til at gå så længe det er humant, men heller ikke
længere......jeg har lavet en skæg kolache af billeder af mig og hende og
dette hjælper til med at bibeholde de gode og varme minder.....når du er
kommet dig lidt over det hårde tab så sæt dig ned og mindes alt det gode din
dejlige hoppe har givet dig

Det er en guds gave art have eet så dejlig et dyr .......

varme knus Gina Larsen

Fra : LONE SEEGER

Dato : 27-06-02 17:18

Hej alle!
Tusind tak for jeres svar. Nu er det et par dage siden min hoppe blev
aflivet og jeg kan se at jeg gjorde en god gerning ved at lade hende aflive.
Nu skal jeg ikke gå og have dårlig samvittighed over hun havde ondt. I
starten følte jeg mig skyldig over det, men nu kan jeg godt se at det var
for hendes bedste.
Det var svært at lade hende aflive, man er jo egoistisk og tænker på sig
selv i sådan en situation, det gjorde jeg i hvert fald. Savnet af hende er
stort. Hun var en grundene til at jeg glædede mig til at stå op om morgenen.
Men nu mindes jeg alt det gode ved hende og det vi havde sammen, ligesom i
nævnte.
Endnu engang tak!
Hilsen Anne

Fra : Liz

Dato : 27-06-02 19:59

Hej Anne,
Det er godt at høre at du efterlever Niels Hausgaards ord: "Det er ikke synd
for hesten at være død". Men det er synd for dig og jeg tror vi alle sammen
føler med dig. Du har gjort det eneste rigtig. Jeg håber at du snart må
får mod på en ny hest, som du med tiden ville være ligeså glad for. Men der
er ingen hest der nogensinde kan tage hendes plads i dit hjerte. Og sådan
skal det være.
Mvh Liz

Fra : Liz

Dato : 30-06-02 19:07