Vil ikke opdatere
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 25-06-02 16:36

Hej NG
Jeg har en database i Access, en Form i VB6.0, databasen er bundet op med
dataenviroment,
på formen har jeg placeret en Navigationsbar, det fungerer godt, når jeg i
Access har skrevet
nogle poster, så får jeg den frem på Formen.
Jeg ville gerne sætte en knap på formen, således at jeg den vej kunne
tilføje poster i databasen,
men jeg kan ikke få dette til at fungere.
Nogen der har en kodestump og/eller forklaring.
m.v.h.
ole

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 26-06-02 20:31

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om jeg formulere mig forkert, eller er
spørgsmålet helt
ud i hampen, der må være en masse der har svaret ?
m.v.h.
ole

Fra : guid

Dato : 27-06-02 00:29

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> spørgsmålet helt
> ud i hampen, der må være en masse der har svaret ?
<SNIP>

Måske du kunne poste noget af den kode du har prøvet med ?

-Morten

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 27-06-02 14:25

Hej NG

Jeg har lavet en ocx til navigation i databasen, den fungerer udemærket, nu
ville jeg
gerne have en knap til nu post i ocx, men det kan jeg ikke få til at
fungere, jeg vil selv-
følgelig benytte en case 4, jeg bruger
denne kode:
Option Explicit
' code Ole J. Hansen
' Tlf. 5482 1262

Public Event Error(Number, Description, Source)
Private mADORecordset As ADODB.Recordset

Public Property Get ADORecordset() As Recordset
Set ADORecordset = mADORecordset
End Property

Public Property Let ADORecordset(ByVal vNewValue As Recordset)
Set mADORecordset = vNewValue
End Property

Private Sub CmdNavigate_Click(Index As Integer)
'
' handel recordset navigation
'
On Error GoTo LocalErr
'
With mADORecordset
Select Case Index
Case 0
.MoveFirst
Case 1
.MovePrevious
If .BOF Then
.MoveFirst
End If
Case 2
.MoveNext
If .EOF Then
.MoveLast
End If
Case 3
.MoveLast

End Select
End With
'
Exit Sub
'
LocalErr:
RaiseEvent Error(Err.Number, Err.Description, Err.Source)
'
End Sub

Private Sub UserControl_Initialize()
'