Q: Hvadfor et bundkort til Intel Celeron C~
Fra : Kim Mortensen

Dato : 25-06-02 16:26

Jeg har fået fat i en Celeron 800Mhx cpu. Jeg står imidlertid med et
problem. Mit nuværende bundkort understøtter ikke og derfor vil jeg gerne
have et andet bundkort. Men ved ikke hvad jeg skal vælge.

Valget står mellem disse 2.

Asus TUV4X 706,- + forsendelse

Eller

Soltek SL65KV2-T 800,- + forsendelse

Kim

Fra : Kim Mortensen

Dato : 25-06-02 18:03

N¨¨r man køber et MB med AGP x4 betyder det så at jeg ikke kan bruge mit
gamle AGP kort..?

Kim

Forresten tak for info. Hvad har du gjort for at få den til at køre 1100Mhz.
Jeg har anskaffet mig en Golden Orb Køler Den skulle gerne kunne køle den
rigeligt..

Fra : o&u

Dato : 26-06-02 09:14

On Tue, 25 Jun 2002 19:02:35 +0200, "Kim Mortensen"
<kim-m@mail.tele.dk> wrote:

>Forresten tak for info. Hvad har du gjort for at få den til at køre 1100Mhz.
>Jeg har anskaffet mig en Golden Orb Køler Den skulle gerne kunne køle den
>rigeligt..

Ja, golden orb er gode til sådan een. Men sørg for at den mekaniske
dreje-strammer er stram. Man kan evt. bøje op 2 metal slidser, - så
bliver den stram.

Alle Intels cpu'er multiplier låste. Så en celeron 800@1100 kører med
frontbus 1100/8=137.5 MHz.
Så skal man naturligvis have 133 MHz ram. En celeron er nemlig
beregnet til frontbus 100 MHz, - men de kører i reglen godt 33 % OC,
og det er synd at ram skal køre langsommere end 133.
Som regel er 1.85 volt nok til fsb 133. 1.95 er det maksimalt
anbefalelsesværdige i kontinuerlig drift, forudsat god køling og
rimelig omgivelsestemperatur (kabinet blæser).

mvh

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-02 12:46

> Som regel er 1.85 volt nok til fsb 133. 1.95 er det maksimalt
> anbefalelsesværdige i kontinuerlig drift, forudsat god køling og
> rimelig omgivelsestemperatur (kabinet blæser).

Hvor varm må sådan en celeron blive?

Jeg har lige oc en Celeron 1000 til 1333 med standard køleren, og indtil
videre bliver den 49 grader i dos (scandisk osv.) her endnu ikke inst.
winbøws..

Claus

Fra : Martin S.

Dato : 26-06-02 08:41

> N¨¨r man køber et MB med AGP x4 betyder det så at jeg ikke kan bruge mit
> gamle AGP kort..?

Nej. AGP x 4 er bagudkompatibelt. Så sæt du bare dit AGP kort i.

mvh.
Martin S

Fra : Jens Petersen

Dato : 27-06-02 13:48

On Wed, 26 Jun 2002 09:41:10 +0200, "Martin S."
<real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote:

>Nej. AGP x 4 er bagudkompatibelt. Så sæt du bare dit AGP kort i.

Ikke nødvendigvis. Der findes bundkort med ren x4 og så kan x1 og x2
kort ikke benyttes.

AGP x1 og x2 kører på 3,3 volt og AGP x4 på 1,5 volt.

Her er en oversigt over sokler:
http://www.motherboards.org/articlesd/tech-planations/920_3.html

--
Jens

All I know I learned from reading Usenet.