Orddeling med asp ??
Fra : Klaus Andersen

Dato : 25-06-02 15:10

Jeg benytter et udtræk fra en access db - jeg vil gerne have en
ordelings funktion som gør at der trækkes på en "ordbogsfil" eller
lign. - således at ordene knækker så de passer til tabelbreden i en
give tabel.

Jeg forestiller mig at det kunne være en funktion som kigger i en
"ordbogsfil alla den fra word og som så udskifter ordene med delte
ord på det sted er kommer nærmest ved et givent antal karaktere
på én linie.

Orddelingen behøver ikke nødvendigvis at ske ved udtrækket -
men må også gerne ske ved procceseringen af inputfelterne til db.

er der nogen der har prøvet dette før eller har en ide til hvordan man
gør. ?

Links og forslag modtages også med stor taknemlighed.

mvh

KA

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-06-02 16:35

On Tue, 25 Jun 2002 16:10:27 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>ordelings funktion som gør at der trækkes på en "ordbogsfil" eller
>lign. - således at ordene knækker så de passer til tabelbreden i en

Problemet er, at en tabel i HTML jo sjældent har en fast bredde - det
afhænger af browser, skærm, bruger-indstillinger m.m.

Der er vel ikke noget principielt svært ved at dele ord efter en
ordbogsfil (hvis den har et kendt format), men jeg tror du får svært
ved at finde et fornuftigt svar på, hvornår der skal deles, og hvornår
der ikke skal.

Blot min umiddelbare tanke ... - som desværre er nagetiv :)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Klaus Andersen

Dato : 25-06-02 18:39

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

men jeg tror du får svært
> ved at finde et fornuftigt svar på, hvornår der skal deles, og hvornår
> der ikke skal.
>
> Blot min umiddelbare tanke ... - som desværre er nagetiv :)

Umidelbart tror jeg du har ret - men i forhold til den opgave
jeg forsøger at løse er der helt klare retningslinier mht.
tabelbrede m.m. (eller rettere sagt -> antal tegn pr. linie) så
det er ikke der jeg har problemer.
- jeg leder efter "metoden" og ordbogsfilen.

Men tak for dit svar.

Mvh

KA

Fra : Torben Brandt

Dato : 26-06-02 20:46

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> ordbogsfil (hvis den har et kendt format), men jeg tror du får svært
> ved at finde et fornuftigt svar på, hvornår der skal deles, og hvornår

Man kunne indsætte en "&shy;" alle de steder ordene kunne deles. Måske
lidt omstændigt fordi man skal slå _alle_ lange ord op, men hvis man har
en løkke så er der vel intet i vejen med bare at køre derudaf...

Om &shy; <URL: http://www.html.dk/faq/00065/>

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne