chipmærkning ?
Fra : Holm

Dato : 25-06-02 12:24

Det er bare lige mig igen......

Er det lovpligtigt at alle heste skal chippes nu ?
Jeg læste det i "Joras" under avls-chat, og så vil jeg lige høre jer herinde
også !!

Holm

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-06-02 12:43

In article <3d1852ed$0$78789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Holm wrote:
> Det er bare lige mig igen......
>
> Er det lovpligtigt at alle heste skal chippes nu ?
> Jeg læste det i "Joras" under avls-chat, og så vil jeg lige høre jer herinde
> også !!

Hvad er Joras ??
Kunne du give en url ?

Normalt er dk.videnskab.jura den gruppe der bruges til juridiske
spørgsmål. Dit vil falde ind under den gruppe's fundats.

JonB
ps: evt. kan du jo spørge din avls forening, den lokale landøkonomiske
forening, og/eller landskontoret for hesteavl.

Fra : Holm

Dato : 25-06-02 13:41

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnahglqt.3q7.bendtsen@brok.diku.dk...

> Hvad er Joras ??
> Kunne du give en url ?

Jeg kan da give dig linket
www.joras.dk

> JonB
> ps: evt. kan du jo spørge din avls forening, den lokale landøkonomiske
> forening, og/eller landskontoret for hesteavl.

Det vil jeg straks gøre ! Tak for rådet .

Holm

Fra : Heidi Falch

Dato : 26-06-02 10:09

Holm <dortheholm@tdcspace.dk> skrev:

>Er det lovpligtigt at alle heste skal chippes nu ?

Jeg mener, det er lovpligtigt for islændere - samtidig får de så
et "hestepas" som skal følge dyret i tykt og tyndt. Der er bla. også
plads til angivelse af vaccinationer mv.

Jeg mener, at det startede omkring 2000 med chipningen, men er ikke
sikker. Ved dog, at den unghoppe jeg har kig på ikke er chippet, men
føllene fra året efter er - og hun er fra 1999 (Hun blev tre i
lørdags)

--
Knus,

Trolden

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 26-06-02 19:49

Det er ikke lovpligtig, det er kun Dansk Islænderforening der indførte det i
2000.