Trådløs Point to Point (WLAN)
Fra : Stefan Nielsen

Dato : 24-06-02 22:28

Erfaringer ønskes med trådløse forbindelser på afstande over 2 - 2,5 km. Har
pt. kig på et produkt fra 3com (11 Mbps Wireless Building to Building
Bridge - http://www.it-butik.dk/vareinfo.asp?varenr=c20678852) som skulle
kunne gøre tricket. Forbindelsen skal etableres på tværs af en sø, jeg er
blot interesseret i at indhente erfaringer omkring evt. alternativer til
førnævnte produkt.

/Stefan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-06-02 23:11

In article <3d178ee5$0$53125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Stefan Nielsen" <stef@pelsmid.dk> wrote:

> [...]
> blot interesseret i at indhente erfaringer omkring evt. alternativer til

Alt 802.11 wireless med mulighed for ekstern antenne kan benyttes hvis
der er line-og-sight uden træer. Så smider du en minimum 14dB gain
antenne på i hver ende. De ligger i ca. 1000-1500 kr/stk + moms, og er
ca 1/2 * 1/2 meter.

Se artikler på
http://www.practicallynetworked.com/tools/wireless_articles_range.htm

Fra : Sørensen

Dato : 25-06-02 15:08

"Stefan Nielsen" <stef@pelsmid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blot interesseret i at indhente erfaringer omkring evt. alternativer til

Kig evt. lidt på http://www.airlink.dk/produktoversigt.htm det kan nok
laves lidt billigere end 3COM hvis prisen er afgørende, der er også en liste
med forventet afstand med forskellig udstyr.

vh.
Sørensen