Fisketur til Norge
Fra : LL

Dato : 24-06-02 21:08

Hej,

Jeg skal en uge til Stjørdalselven i Norge i juli.

Jeg er mest til spinnefiskeri er der nogen der kan hjælpe med tips til
stang, line, agn m.m. Jeg er på bar bund mht. laksefiskeri.

På forhånd tak

Lars

Fra : Mich@el

Dato : 25-06-02 05:41

Hej Lars.

LL wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal en uge til Stjørdalselven i Norge i juli.
>
> Jeg er mest til spinnefiskeri er der nogen der kan hjælpe med tips til
> stang, line, agn m.m. Jeg er på bar bund mht. laksefiskeri.

På biblioteket kan du låne en film om laksefiskeri, den giver mange gode
tips. Du kan Evt. købe filmen selv, koster ca. 150 - 200 kr.

Ellers kan du tale med folkene hvor du normalt handler dit grej.

Jeg fisker normalt i Bjerkreimselven, og kender desværre ikke forholdene i
Stjørdalselven.

Og herunder er et par links du kan kigge på

http://www.atlantik.dk/dansk/norgelak.htm
http://www.laxguiden.com/
http://www.sportsfiske.cjb.net/
http://www.fiskeguiden.no/
http://www.laksefiske.dk/

Mvh.
Michael

Fra : Kim Matthiesen

Dato : 27-06-02 07:40

Hej Lars

Jeg kan anbefale dig at tage dit alm. kystgrej med, jeg har selv fisket med min gamle atlantic og
et cardinal 66, ja jeg bruger stadig min 66'ere.

Hvad line angår er det en temperamentssag - jeg bruger en siglon med brudstyrke på 8 kg., men
flere af mine venner bruger fireline i 0,20 - min ven John landede bl.a. én på 18,1 kg i stjørdal på
den line - han har en meter alm. line yderst, da fireline ikke er så glad for sten og fordi man aldrig
ved hvor den knækker ved bundbid.

Når vi endelig spinnefisker i stjørdal er det med møresild eller rapala (9cm leddelt countdown gfr
eller huskyjerk i gfr).

V H

Kæm