Altid være nederst på siden
Fra : Allan Jensen

Dato : 12-02-01 13:10

Jeg har et ASP script som kører en masse poster igennem og skriver et
svar til skærmen. Det kan godt blive en lang liste og jeg ville så
gerne have at jeg kan se de nederste linier hele tiden.

Manuelt kan man bare sidde og trykke End hele tiden for at komme til
bunden af siden, men kan man ikke få den til at gøre det automatisk så
man kan følge med i hvor langt den er kommet?

Mvh.
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-01 18:59

Mon, 12 Feb 2001 13:09:45 +0100, skrev Allan Jensen
<public@hverdag.dk>:

>Jeg har et ASP script som kører en masse poster igennem

Prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Allan Jensen

Dato : 13-02-01 08:31

On Mon, 12 Feb 2001 18:58:52 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Jamen hallo! Det er jo et clientside script jeg leder efter - ASP'en
som er serverside kan jo ikke styre browseren!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-02-01 14:48

"Allan Jensen" <public@hverdag.dk> wrote
> Jamen hallo! Det er jo et clientside script jeg leder efter - ASP'en
> som er serverside kan jo ikke styre browseren!

Du kan nok godt lave et script der hele tiden scroller til bunden, men det
vil ikke hjælpe dig, det der foregår ho dig er jo:

Brugeren Requester siden->
Serveren laver databasekald og genererer en HTML side (Det er her din
omtalte ventetid er)->
HTML siden sendes til browseren som skriver den.(Her er sandsynligvis meget
lille ventetid)

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Allan Jensen

Dato : 14-02-01 08:09

On Tue, 13 Feb 2001 13:48:23 GMT, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
wrote:

> [...]
>omtalte ventetid er)->
>HTML siden sendes til browseren som skriver den.(Her er sandsynligvis meget

Sådan ville jeg nok ikke helt sige det. For lige så snart serveren har
genereret en linie bliver den spyttet ud til browseren og jeg kan se
den på skærmen. Det sker ca. hvert sekund. Dvs. hvis den skal 1000
linier igennem kan "vokser" siden på MIN skærm i løbet af de 1000
sekunder det vil tage. Den buffer IKKE det hele først og derefter
sender det til browseren. Så hvis bare jeg kan få lavet et script der
hele tiden scroller til bunden vil jeg være lykkelig.

-Allan

Fra : Allan Jensen

Dato : 20-02-01 16:12

>Du kan nok godt lave et script der hele tiden scroller til bunden

Er der nogen så kan hjælpe mig med at lave sådan et? Javascript's
syntaks har jeg endnu ikke helt kunne finde hoved og hale i.

Mvh.
Allan