Se windows partition med mandrake 8.1
Fra : Kasper

Dato : 23-06-02 20:22

Hej ng.
Hvordan ser jeg min windows partition i mandrake?
Jeg kan se at der ligger en mappe der hedder windows under mnt, men den
er tom.

--
Mvh. Kasper

Fra : DUdsen

Dato : 24-06-02 14:31

Kasper wrote:

> Hej ng.
> Hvordan ser jeg min windows partition i mandrake?
> Jeg kan se at der ligger en mappe der hedder windows under mnt,
> men den er tom.

underligt hvad siger df -a
--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Kasper

Dato : 25-06-02 06:36

I artikel <1024925446.45225@kalvebod.groenjord.dk>, skrev "DUdsen"
<dudsen@gjk.dk>:

> underligt hvad siger df -a

Den siger adgang nægtet til mnt/windows

--
Mvh. Kasper

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 24-06-02 14:35

On Sun, 23 Jun 2002 21:21:30 +0200, Kasper wrote:

> Hej ng.
> Hvordan ser jeg min windows partition i mandrake? Jeg kan se at der
> ligger en mappe der hedder windows under mnt, men den er tom.

Med fare for at sige det åbenlyse, har du så prøvet: mount /mnt/windows
Det plejer at virke, hvis du vil mounte en partition
Ellers så brug fdisk til at se hvor din windows partition ligger og
derefter rette /etc/fstab til, så det passer.

Martin
--
Young man, in mathematics you don't understand things, you just get used
to them.