Kan man køre ISS som Internet Server?
Fra : Kev/The Pretender

Dato : 23-06-02 20:05

Hej

Kan det passe med at jeg har opfattet ISS i XP pro som en intern server kun.
Kan man bruge den som almindelig server som apache o.s.v?

Hvis ja. Så skriv lige

mvh

Kevin Pedersen

Fra : Jan Larsen

Dato : 23-06-02 21:05

"Kev/The Pretender" <ostberg@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan det passe med at jeg har opfattet ISS i XP pro som en intern server
kun.
> Kan man bruge den som almindelig server som apache o.s.v?

Jeg går ud fra du mener IIS og ikke ISS

Ja IIS ( Internet Informations Services) er en internet Web, FTP mm server.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-06-02 22:08

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message

> "Kev/The Pretender" <ostberg@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går ud fra du mener IIS og ikke ISS
> Ja IIS ( Internet Informations Services) er en internet Web, FTP mm
server.

Med en vis begrænsning da XP Pro ikke tillader "uendelige" antal
connections, men har en llimit på 10 connections
XP Pro er en workstation på linje med Win95, Win98, WinNT Workstation, Win2K
Pro og ikke en Server, hvis man ser på den med PWS/IIS øjne

Hvis man vil bruge IIS som webserver, så skal man investere i et Server OS

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tim Sørensen

Dato : 23-06-02 22:50

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote

ISS?
Hvorfor blande et rengørings selskab ind i dette?

Du mente ved IIS (Internet Information Services)?

Og svaret til dit subject - Ja

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tim Sørensen

Dato : 23-06-02 22:52

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in message
> "Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote
>
> ISS?
> Hvorfor blande et rengørings selskab ind i dette?
>
> Du mente ved IIS (Internet Information Services)?

Forkert besvaret.. :(
Det var selvfølgelig til "Kev/The Pretender".
Undskyld Jan :(

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-06-02 23:23

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Du mente ved IIS (Internet Information Services)?
> Og svaret til dit subject - Ja

Dog skal man ikke forvente at kunne betjene mere end ~5 simultane brugere
pga. connection begrænsningen på 10. Internet Explorer bruger f.eks. flere
connections til at hente en side.

--
Jakob Andersen

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-06-02 13:18

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
> pga. connection begrænsningen på 10. Internet Explorer bruger f.eks. flere

Er max users nede på 5 under WinXP?
I Win2000 er den på 10 (Pro Version)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-06-02 13:34

> Er max users nede på 5 under WinXP?
> I Win2000 er den på 10 (Pro Version)

Nej, men som jeg sagde så laver browserne ofte flere forbindelser dvs.
optager flere connections pr. bruger.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-06-02 14:21

Jakob Andersen wrote in news:af73ml$u01$1@news.cybercity.dk:

> "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Nej, men som jeg sagde så laver browserne ofte flere forbindelser dvs.
> optager flere connections pr. bruger.

og som det vist er blevet sagt, så er det en feature i selve Windows ... og
har ikke noget med IIS at gøre. Hvis man fx har en Win2kPro kørende som
printer-"server", så er der heller ikke mere end 10 brugere, der kan printe
via denne server på samme tid.

:)
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-06-02 16:21

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> [...]
> har ikke noget med IIS at gøre. Hvis man fx har en Win2kPro kørende som
> printer-"server", så er der heller ikke mere end 10 brugere, der kan

Okay! Der lærte jeg vidst lige lidt mere om Windows 2000.
Tak for visdomen :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/