Deling af stavekontrol
Fra : Pepsi

Dato : 23-06-02 18:57

Jeg har været nødt til at erstatte mappen proof

(C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Proof)

med en dansk udgave, fordi min office er en UK.
Nu virker den danske stavekontrol i office, men jeg har
ikke adgang til den i Outlook Express !

Går jeg ind i indstillinger kan jeg kun vælge mellem
engelsk, fransk eller spansk stavekontrol.

Er der en løsning på dette problem?

~pepsi

Fra : pre

Dato : 23-06-02 20:49

Det er ikke smart bare at slette systemets filer - det er heller ikke smart at gemme oplysninger om hvilken Office der er tale om.

Hvis jeg gætter på OF2000 så er den regelrette vej at beholde de tre fremmedsprog og så installere "Proofing Tools" som har alle
Office sprogene og de installationer der skal bruges. Og for en ordens skyld vil jeg anbefale dig at ignorere alle tilbud om gratis
filer, det kan meget vel komme til at koste mange gange de 6-800 kroner din forhandler for disse tools.

© pre 2002

Fra : Pepsi

Dato : 23-06-02 22:36

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skyld vil jeg anbefale dig at ignorere alle tilbud om gratis
> filer, det kan meget vel komme til at koste mange gange de 6-800 kroner

Jeg har ikke slettet noget, blot omdøbt den eksisterende proof mappe
og indsat en ny.

Gratis filer?
-Ved ikke hvad du taler om...

Min office er installeret på en computer jeg bruger på min
hjemmearbejdsplads.
Firmaet leverede maskinen med office UK, men uden dansk stavekontrol.
Siden har de sendt mig en CD-R med mappen proof brændt ned på.
Der var bare ingen install fil i denne mappe, og jeg har heller ikke serie
nr. til
denne office, så det var nok det eneste jeg kunne gøre.

~pepsi

Fra : pre

Dato : 24-06-02 10:17

Hvis et firma er involveret i transaktionen er det det pågældende fima´s ansvar at tingene fungerer korrekt. Hvis CD-R´en kun
indeholder proof mappen skal den vel bare kopieres på plads?

Der er den teoretiske mulighed at hvis du sletter Outlook Express så i alt fald *.exe filen er væk - så kunne en nyinstallation
etablere den fornødne forbindelse. Det er svjv. aldrig prøvet men besværet er da begrænset.

Stadig ville jeg foretrække den originale opsætning + "Proofing Tools". Under alle omstændigheder vil du ha´ en Engelsk Office - med
Engelske Auto-tekster, Engelsk ordtælling, Engelske genveje mm. Selv har jeg en tilsvarende Office med 4 ekstra sprog installeret og
det går fint.

© pre 2002