Disable alt andet end HTML på tagwall
Fra : - = KG = -

Dato : 23-06-02 12:36

Hvilken kode kan jeg bruge til at disable alt andet end HTML på en tagwall ?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-06-02 22:41

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> wrote in message
> Hvilken kode kan jeg bruge til at disable alt andet end HTML på en tagwall
?

Hvad mener du?

Vil du have din tagwall låst så brugerne ikke kan bruge HTML koder?

--
Jakob Andersen

Fra : - = KG = -

Dato : 24-06-02 19:57

> Hvad mener du?
>
> Vil du have din tagwall låst så brugerne ikke kan bruge HTML koder?

Nejnej - jeg vil disable alle andre sprog end HTML. F.eks. var der en der
synes det var morsomt med et script der åbnede en msg box idet man klikker
sig ind på tagwallen - det skal disables. Har indtil videre ingen
restriktioner overhovedet.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-06-02 20:04

> [...]
> synes det var morsomt med et script der åbnede en msg box idet man klikker
> sig ind på tagwallen - det skal disables. Har indtil videre ingen

Det er et spørgsmål om inputvalidering, du skal blot tjekke om der er nogen
"<script" blokke eller nogle eventhandlere. <tag ...... onXXXX="">

--
Jakob Andersen

Fra : Morten

Dato : 25-06-02 13:24

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message news:<af7qif$21lk$1@news.cybercity.dk>...
> "- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> wrote in message
>
> Det er et spørgsmål om inputvalidering, du skal blot tjekke om der er nogen
> "<script" blokke eller nogle eventhandlere. <tag ...... onXXXX="">

Jeg bruger denne løsning:

   ' Hvis der bruges HTML, er visse tags ikke tilladt:
      arrUlovligHTML = Array("script", "iframe", "object", "embed",
"body", "html", "link", "style")

      For i = 0 TO UBound(arrUlovligHTML)
         tekst = Replace(tekst, "<" & arrUlovligHTML(i),
"<IKKE-TILLADT-TAG", 1, -1, 1)
      Next

- Morten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-06-02 13:36

Morten wrote in news:7dee4808.0206250424.63dbc7ee@posting.google.com:

> [...]
> "body", "html", "link", "style")
>
> For i = 0 TO UBound(arrUlovligHTML)
> tekst = Replace(tekst, "<" & arrUlovligHTML(i),

du mangler de event-handlers som Jakob omtalte ... dvs fx

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk