DB connection m.m.
Fra : Preben Jensen

Dato : 23-06-02 12:02

hej, jeg er forsøgsvis ved at lave et par asp-sider med en db connection...
men som
newbie på området går det ikke ret godt

Hvis der er en der kan hjælpe, så drejer det sig om flg.:

Jeg har en db med 1 tabel og forskellige kollonner, en af disse kollonner
rummer et password som så skal indtastes via en asp-side med en form og er
dette
pw aktuelt i en record skal jeg kalde current record frem så det er muligt
at
del/update denne record, er pw ikke aktuelt skal bruger redirectes til
nyt indtastnings forsøg.

Jeg ved godt at det er alt for meget jeg beder om, men efter fem døgns
intens study på kun det er jeg ved at gå død i det, så hvis i bare kan
hjælpe mig med et evt. link til et sted der kan bringe mig videre, så mange
tak

1. noget om request.form(password) og validering af dette f.eks
2. jeg bruger SQL("ADODB.Connection"), hvis det betyder noget

Siden der skal bruges i ovestående sammenhæng kan ses her:
http://pdcs.dk/domestic

Fortsat rigtig god dag til jer.
Mvh. Preben Jensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 23-06-02 12:08

"Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> wrote in message
> hej, jeg er forsøgsvis ved at lave et par asp-sider med en db
connection...
> men som
> newbie på området går det ikke ret godt

Hvis du fortæller lidt om hvilke fejl du får, så kan vi bedre hjælpe dig.
Fortæl (evt vis kode) hvad der fremkalder fejlen

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Fra : Preben Jensen

Dato : 23-06-02 22:11

> Hvis du fortæller lidt om hvilke fejl du får, så kan vi bedre hjælpe dig.
> Fortæl (evt vis kode) hvad der fremkalder fejlen

Hej, her under er så den kode jeg har for den side der skal modtage fra
formen.

<!-- #include file="adovbs.inc" -->
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style/style_service.css"
title="">
<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("dbase.mdb")
Conn.Open DSN

Dim sql
sql = "SELECT * FROM tagwall where pw='" & Request.Form("Keyword")'"

Set rs1 = objConn.Execute(sql)

If rs1.EOF Then
'they are not in the db
Response.write "No booking with such password!"
Response.End
Else
do
%>
value="<%=rs("callsign")%>"></input></td>
value="<%=rs("departure")%>"></input></td>
value="<%=rs("destination")%>"></input></td>
<%

response.write "</table>"
End If

rs.MoveNext
Loop while not rs.EOF
Conn.close
set Conn = nothing

%>
</center>

Mvh. Preben Jensen.

Fra : Preben Jensen

Dato : 24-06-02 11:00

her er en mulighed der "næsten" virker, jeg får bare ikke noget resultat på
min forespørgsel
selv om der eksisterer records med det korrekte Keyword !?:

<% Response.Buffer = True %>
<!-- #INCLUDE FILE="main.asp" -->

<%
' Henter værdien fra main.asp
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))

' Hvis der ikke er skrevet i feltet
If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("main.asp")

Else

' Hvis der er skrevet i feltet
strKeyword = (strKeyword)

End If

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT * FROM tagwall WHERE pw LIKE 'strKeyword'"

' Databaseforbindelse [DNSless] - Stien til databasen lokaliseres
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("dbase.mdb")
Conn.Open DSN

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Hvis der er fundet poster på søgningen
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Do While Not rs.EOF

' og så kommer udskriften her

%>

Mvh. Preben Jensen.

Fra : Preben Jensen

Dato : 24-06-02 12:05

Hej, så er det lykkedes at få resultet frem efter korrekt indtastet password

Nu mangler jeg så bare at finde ud af hvordan jeg kan del/update current
record her fra

Mvh. Preben Jensen.