kontakt med local ip
Fra : Morten Graae

Dato : 23-06-02 10:34

Hej jeg sidder med en computer som får tildelt en ipadresse via dhcp

fx. 80.196.1.10 en gang imellem ville jeg gerne kunne kontakte min anden
computer via vnc som har adressen 192.168.0.2

hvordan kan jeg komme i kontakt på 192.168.02 uden skulle skifte min egen ip
på den første computer?

kan jeg ændre noget med route add?

Jeg behøver ikke kunne ud til andre maskiner end 192.168.0.2, jeg skal bare
let kunne ændre det tilbage igen - så jeg kan komme internettet igen - når
jeg har gjort det jeg skal på 192.168.0.2

operativsystem på begge computere er win98SE

på forhånd tak

Morten Graae

Fra : Spooky©

Dato : 23-06-02 10:59

Hej...

Har du f.eks. prøvet med: NetBeui - protokolen? Den laver jo det
der populært hedder en Broadcast og er uafhængig af de
eksisterende IP adresser men - "laver" støj" på nettet. Men da det
jo kun drejer sig om 2 PC'ere - er dette uden videre betydning for
dig... ,-)

Husk: At sætte dem begge indenfor samme arbejdsgruppe (Workgroup -
f.eks. "LOKAL"), ellers kan der godt gå MEGET MEGET MEGET MEGET
lang tid før du kan se den anden PC - for ikke at sige - ALDRIG!
*GG*

Mvh.

John

Fra : Morten Graae

Dato : 23-06-02 11:53

Jeg kører allerede med netbeui - så jeg kan overfører filer. Men jeg ville
meget gerne kunne køre Winvnc så jeg styre computeren fra min bærbare der
står ovenpå, og til det skal jeg bruge tcp/ip protocollen

- Mvh. Morten

Fra : Søren Lundfald

Dato : 23-06-02 14:42

Morten Graae skrev i meddelelsen
> [...]
>
>fx. 80.196.1.10 en gang imellem ville jeg gerne kunne kontakte min anden
>computer via vnc som har adressen 192.168.0.2

Sæt et ekstra netkort i din PC og sæt IP adressen til eks. 192.168.0.1

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-06-02 14:51

Morten Graae wrote:

> [...]
> computer via vnc som har adressen 192.168.0.2
>
> hvordan kan jeg komme i kontakt på 192.168.02 uden skulle skifte min egen

Du kan - forudsat du ikke kører DHCP - sætte en ekstra IP på netkortet. I
windows 98 er det dog ikke officielt understøtte, så du skal rette i
registreringsdatabasen. Fremgangsmåden kan vistnok findes et sted på
Microsofts hjemmeside...

/Rasmus

[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum
possible RTT. I guess we'll have to use something other than TCP
to talk to the University of Mars.

Fra : Lars Mosegård

Dato : 23-06-02 20:22

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> windows 98 er det dog ikke officielt understøtte, så du skal rette i
> registreringsdatabasen. Fremgangsmåden kan vistnok findes et sted på

Eller her: http://www.makr.dk/go.php3?multiip

Og DHCP burde ikke være nogen hindring.

Mvh
Lars