Giro
Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 22-06-02 23:37

Er der andre der er generet af den elendige service hos giro?

I næsten 14 dage har jeg ventet på penge, og hele tiden har der stået kr. 500 på kontoen, for så i dag at vise at jeg har haft 40 tusinde stående på kontoen hele tiden - og det fra kunder jeg har rykket.

Sådan kan man da ikke behandle kunder! Det er altså Den Danske Bank som totalt fejler igen - det gjorde de også for ½ år siden, hvor ingen kunne få deres penge - kun pr telefon.

AMATØRER.

Mvh. JørgenE

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-06-02 06:38

nyhedsmeddelelse:3d14fc1c$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

500 på kontoen, for så i dag at vise at jeg har haft 40 tusinde stående på
kontoen hele tiden - og det fra >kunder jeg har rykket.

Det hænger givetvis sammen med at DB er i gang med de sidste
krampetrækninger med hensyn til at flytte driften fra BG banks mainframes
til DB's i Ejby. Jeg har selv været med i dette overtagelsesprojekt som
konsulent (tilpasning af DB's clearingsrutiner så de også kunne håndtere
BG's data), og set fra en programmørs synspunkt var det virkeligt dødens
pølse. Jeg kunne f.eks. ikke få testdata før EFTER den 28/8, hvor vi skulle
være i fuld produktion den 28/8 (2001).
Det eneste vi havde at gå ud fra, var record layouts i COBOL, men hvad der
_stod_ i de forskellige felter, var nogle gange op til ens fantasi at finde
ud af, f.eks. om en dato var vendt.

Hvis jeg skulle givet et gæt på årsagen til dit problem (uden at lægge
hovedet på blokken) ville jeg tro at det hænger sammen med at BG's
lokalnetværk osv skulle bygges om til DB standard. Iflg. min kalender var
det 25/5, hvor mine konverteringssystemer skulle bygges om.

Nico