Skærme
Fijala 3554
Sonys on-site ombytningsgaranti
Fra : Troels Christrup

Dato : 22-06-02 16:37

Kære Gruppe,

Jeg er den lykkelige ejer af en Sony G420.

Desværre er jeg blevet opmærksom på, at der er stor forskel på nederste
venstre og højre hjørne af skærmen.
Det ene hjørme fremstår koldt og blåligt, medens det andet fremstår brunligt
meleret.
Det virker som om skærmens Colour temperature er sat til 9000 K i det ene
hjørne og 5000 K i det andet.

Hvor stor fejl skal der til for at kunne benytte Sonys on-site ombytning?
Jeg har erfaret at man får en brugt skærm i bytte - kan man være tilfreds
med det?
Jf. den aktuelle debat om brugen af brugte sminkede mobiltelefoner ved
ombytning?
Regnes den ombyttede skærm som et nyt produkt (med 3 års garanti og et helt
års on-site ombytning)?
Eller regnes der fra den oprindelige købsdato (her tænker jeg på hvad der
står i købeloven).

Hvad gør jeg? Og hvad siger købeloven?

De venligste hilsener
Troels Christrup

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 19:53

> [...]
> meleret.
> Det virker som om skærmens Colour temperature er sat til 9000 K i det ene

Ja, jeg er på min 3. G420 nu. Den første havde et lignende problem (her blev
hele billedet bare lyserød).

> [...]
> med det?
> Jf. den aktuelle debat om brugen af brugte sminkede mobiltelefoner ved

Jeg fik byttet nummer 2 skærm fordi der opstod flere døde pixels på den. Min
nuværende skærm (har haft den 2md nu) er byttet på On-site garantien, og den
er efter sigende brugt (jeg kan dog ikke se nogen som helst tegn på at den
skulle være det og den er produceret uge 43 i 2001). Min nuværende skærm
virker betydelig bedre kvalitet end de 2 første.

Du skal forøvrigt lige være opmærksom på, at Sonys On-site først gælder en
uge efter købet. Indtil da er det forretningen, der skal stå for en evt.
ombytning,

> Regnes den ombyttede skærm som et nyt produkt (med 3 års garanti og et
helt
> års on-site ombytning)?

Nu er On-site ombytningen jo noget Sony tilbyder dig, og den stiller dig
umiddelbart væsentligt bedre en den almindelige reklamation, så jeg vil
umiddelbart tro at Sony med rette kan sige, at On-site er eet år fra den
oprindelige købsdato, og ligeledes med den 3 års garanti.

Men da jeg ikke på nogen måde er ekspert på området, ville det nok være en
god idé at spørge i f.eks. news:dk.videnskab.jura for at få nogle
kvalificerede svar.

> Eller regnes der fra den oprindelige købsdato (her tænker jeg på hvad der
> står i købeloven).
>
> Hvad gør jeg? Og hvad siger købeloven?

Jeg ville skrive en fejlrapport til Sony, og få skidtet byttet, og samtidigt
spørge dem om forholdene.

Mvh
Mikkel

Fra : Søren

Dato : 22-06-02 20:03

"Troels Christrup" <tp@omk.dk> skrev i en meddelelse news:af25ih$2sp$1@sunsite.dk...
> [...]
> års on-site ombytning)?
> Eller regnes der fra den oprindelige købsdato (her tænker jeg på hvad der

Jeg har dårlig erfaring med on-site ombytningsgaranti.

Min Samsung 959NF har 3 års on-site ombytning.
Efter ca. 30 dage 20/5 2002 syntes jeg den har mørke skygger på mørk baggrund.
Jeg får den ombyttede skærm via Anovo 4 dage efter, men den er ca. ½ år ældre og har en ridse midt i skærmen, derudover lugter af
tobaks røg og er gulligt farvet af røg + andre små skavanker.
Med denne standard for en brugt ombytnings skærm, kræver jeg at få min oprindelige skærm repareret hvilket de går med til.
Hvornår den så er færdig ved jeg ikke 1md. indtil nu.

M,v,h Søren

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-06-02 01:02

Søren wrote:
> [...]
> Hvornår den så er færdig ved jeg ikke 1md. indtil nu.

Nu er der nok også forskel på hvad man kan forvente fra de forskellige
firmaer, en skærm fra Sony er jo også noget dyrerer end en Samsung og
man får jo normalt hvad man betaler for.

Ud fra din beskrivelse vil jeg dog mene at man ikke skal finde sig i den
slags og brokke sig indtil man får sin ret (Altså en skærm der er i orden):

Mvh

Bruno

Fra : Søren

Dato : 23-06-02 11:26

> [...]
> slags og brokke sig indtil man får sin ret (Altså en skærm der er i orden):

Sony giver jo også kun 1 års, ombytning med en anden, "velfungerende skærm".
http://www.sony.dk/cds/showpage.asp?nodeid=58368&loc=en_DK
Trods dette samt en lavere pris vil jeg stadig forvente en god
service fra Samsung.

M,v,h Søren