IFRAME, tabel og NC6
Fra : Mikkel Brabrand

Dato : 21-06-02 22:29

Når jeg opretter en IFRAME i en tabel (for at få maksimal
mulighed for at manipulere med placering mv.) kan jeg ikke få NC6
til at vise IFRAMEN, det kan dog godt lade sig gøre i IE. Er der
noget jeg kan gøre for at det til at virke, eller skal jeg over
et massivt FRAMESET for at få samme effekt, fx som www.imcc.dk?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-02 23:34

Fri, 21 Jun 2002 21:29:13 +0000 (UTC), skrev Mikkel Brabrand
<mikkelbrabrand@hotmail.com>:

>Er der noget jeg kan gøre for at det til at virke,

Det er der sikkert.

Så var jeg lige ved ikke at skrive mere.

Hvordan havde du tænkt dig, at vi skal forsøge at komme med et
svar når vi ikke aner, hvad det er du laver udover at, det er en
<iframe>, som du har problemer i Netscape 6.x?

Lad os se siden, ellers kan vi ikke hælpe.

Fra : Mikkel Brabrand

Dato : 22-06-02 09:50

> Hvordan havde du tænkt dig, at vi skal forsøge at komme med et
> svar når vi ikke aner, hvad det er du laver udover at, det er en
> <iframe>, som du har problemer i Netscape 6.x?
>
> Lad os se siden, ellers kan vi ikke hælpe.

Undskyld, jeg ved vist ikke helt hvad jeg tænkte på!

Jeg har lagt den ud på http://www.mikkelbrabrand.dk/vis/index.php

Den vises fint i IE, men NC kan ikke vise de to IFRAMES så længe de er i en
tabel. Den eneste anden løsning jeg kan komme på er at oprette et temmelig
stort og komplekst FRAMESET for at få samme løsning, men der må findes en
nemmere måde.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-02 21:06

Sat, 22 Jun 2002 08:49:48 +0000 (UTC), skrev Mikkel Brabrand
> [...]

>stort og komplekst FRAMESET for at få samme løsning, men der må findes en

Muligvis p.gr.a. height og width sat til 100%, det giver vidst
altid problemer og jeg ved ikke om det er helt tilladt.

Det kan også skyldes at du har sat table height, det er ikke
gyldigt, man kan ikke sætte height på et table-tag, selvom
browserne normalt forstår det.

Endelig kan det måske skyldes, at du ikke har doctype, head og
afslutningstags på hovedsiden.