Haster: Dysestr. FS-1
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 21-06-02 18:24

Hej NG!

Som sagt har jeg fået købt mig en fin Yamaha FS-1 4g DX fra '79, som er
lovlig (udover 12-tands foran, 9 er standard, men det er sgu pga.
benzinøkonomi jeg har gjort det), jeg var ved en cykelhandler i dag for at
få en dyse til karburatoren da den gamle er fra en tunkarb, og
cykelhandleren mente en str. 90 passer. I T-hansen står der "#110 ell. #130"
som standard. Hvad skal jeg tro.?

Grunden til jeg tror på dysen:

Med åben benzinhane tager motoren ca. 6200-6500 rpm, så 4-takter den. Lukker
jeg for benzinen og lader den stå i tomgang 30 sekunder, og giver fuld øre,
render den 9-10000 rpm. (iflg. omdrejningstæller, no matter what kan man
høre den tager en hel del flere omdrejninger).

Og så til sidst:

Kan det passe, at topfart med 12 tænder foran, og alt andet standard, er 52
km/t på flad vej, den går ca 6000 rpm ved den hastighed (stadig iflg.
omdrejningstæller). Jeg synes nemlig at det virker som lidt mindre, måske er
det bare mig, så: passer mit speedo sådan ca., eller er det helt galt på
den?

--
//Troels Plougmann Olsen
Feel free to contact me:

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 21-06-02 18:55

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Måske i vil vide at det er en F5B cylinder, 3 skyllekanaler. Og det ER
standard, har snakket med DK's Yamaha importør! Cyllen er godkendt med
TUM178, og T-hansen (IKKE protuna) forhandler den. Ergo må den vel være
lovlig...

//Troels

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 24-06-02 20:55

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> Hej NG!
Hej med dig

#130"
> som standard. Hvad skal jeg tro.?
Størrelse 90 er nok fint nok, ellers prøv at flytte nålen i karburatoren.
Der er nogle hak så den kan flyttes lidt op eller ned. Den skal flyttes ned
for at få mindre benzin.

> [...]
> render den 9-10000 rpm. (iflg. omdrejningstæller, no matter what kan man
> høre den tager en hel del flere omdrejninger).

Det passer osse fint med at den får for meget benzin.

> [...]
er
> det bare mig, så: passer mit speedo sådan ca., eller er det helt galt på
Speedo´et viser sikkert for meget. Få fat i et originalt det passer en del
bedre end thansens, ved godt at du må undvære omdrejningstælleren så, men
det er vel til at leve med.

Mvh Ronni