C3W HTML Validator
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 11-02-01 22:47

Hi NG,

Ved en validering af min kode på W3C fik jeg følgende resultat:

Line 115, column 419:
... w.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=
Error: general entity "db" not defined and no default entity

Se, det er jeg jo lidt ked af, da jeg meget gerne vil linke til den
specifikke side. 1) Hvorfor er dette ikke "tilladt" og 2) kan det laves på
en anden måde, så siden "består" valideringen?
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-02-01 23:01

Lars Klingenberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> 1) Hvorfor er dette ikke "tilladt"

Sandsynligvis fordi du har valgt en Strict DTD og
din URL indeholder et "&"

> 2) kan det laves på en anden måde,
> så siden "består" valideringen?

Erstat "&" med "&"
(eller angiv en Loose DTD)

Håber det gør tricket?

Mvh
Jonas

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 11-02-01 23:10

> Sandsynligvis fordi du har valgt en Strict DTD og
> din URL indeholder et "&"
Nej og ja! Jeg har valgt loose DTD, men & "did the trick"

Thanx!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-02-01 08:11

On Sun, 11 Feb 2001 22:00:45 GMT, Jonas Astrup - html.dk
<astrup@e-mail.dk> wrote:

>Sandsynligvis fordi du har valgt en Strict DTD og
>din URL indeholder et "&"

Det er heller ikke tilladt i Loose DTD. Det har intet med den
specifikke HTML-version at gøre, men snarere at man altid skal encode
& til &amp; hvis det skal resultere i det tegn. Og det skal det i en
URL.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : CHRistian

Dato : 11-02-01 23:04

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@ifi.ku.dk> wrote:

>Line 115, column 419:
> ... w.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=
>Error: general entity "db" not defined and no default entity

brug &amp; til at angive &

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-02-01 23:06

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@ifi.ku.dk> wrote
> Line 115, column 419:
w.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=

Selvfølgelig udskift dine & med &amp; som er HTMLværdien for
ogtegnet(ampersand)

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 12-02-01 21:08

> [...]
> ... w.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=
> Error: general entity "db" not defined and no default entity
&db skal erstattes med %26db

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast