netscape 4.7
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-02-01 22:34

Hej

Jeg er ved at lave en side hvor alle browsere kan se siden, men jeg kan ikke
få netscape 4.7 til at vise tables som jeg gerne vil at den skal

Der er 1 hoved table, med 3 celler, i den venstre celle er der to tables

Jeg kan ikke få venstre celle til at være 175px som er det den skal være

Kan i give mig noget hjælp?

Ole

Fra : KeZZe

Dato : 11-02-01 22:42

> Kan i give mig noget hjælp?

Hvis du kan give en url

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-02-01 09:41

KeZZe <kezze@kezze.dk> wrote in message

> Hvis du kan give en url

http://home.no.net/amennu/opera.html

Ole

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-02-01 22:45

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> wrote
> Jeg kan ikke få venstre celle til at være 175px som er det den skal være

Hvis du bruger CSS er det fordi NN4.x har problemer med width:x du bliver
nødt til istedet at bruge width="175" i diut <td> tag...

En url er aldrig dårligt så kan du få mere specifik vejledning.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 11-02-01 22:56

<snip>
> jeg kan ikke få netscape 4.7 til at ...
<snip>

Du er ikke alene. Hold k.... hvor skaber NN4.x mange problemer!

Jeg havde også problemer med tables, men valgte følgende løsning:

1) Jeg lavede et ccs, der definerede layoutet _uden_ tabeller. Det er et hit
at arbejde på den måde, da man slipper for en masse kode-arbejde med <tr> og

2) Jeg ekskluderede NN4.x fra min kode vha. @media screen finten

3) Jeg reviderede min HTML, så den i det mindste kunne læses af NN4 (dette
indebar bl.a. at jeg måtte gå bort fra følgende billededefination:
style="width:..;height:..;border:0". Dette var naturligvis ærgerligt, da man
så får sværere ved at opfylde HTML 4.01 Strict standarden, men det var en
højere prioritet at NN4.x-brugere i det mindste kunne se mine sider.

Resultatet er at NN4.x brugere nu får en designmæssig "ringere" version
(hvilket jeg gør opmærksom på), men til gengæld er det et hit for alle andre
browsere der fuldt understøtter ccs. Og det er ikke mindst et hit at arbejde
med sider, der er skrabet for al unødvendig HTML.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men du kan måske få et par
ideer...
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-02-01 09:44

Lars Klingenberg <lklingenberg@ifi.ku.dk> wrote in message
> [...]
hit
> at arbejde på den måde, da man slipper for en masse kode-arbejde med <tr>

Hvordan gjorde du det?

Ole

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-02-01 19:03

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> wrote
[@media tricket]
> Hvordan gjorde du det?

Jonas Astrup har skrevet en udmærket artikel om emnet på
http://www.html.dk/artikler/00014/

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 13-02-01 12:41

Ole Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan gjorde du det?

Læs artiklen http://www.html.dk/artikler/00014/

Venlig hilsen Joachim, html.dk