Luk en pop-op-frame?
Fra : Allan Unnerup

Dato : 21-06-02 16:05

Luk en pop-op-frame

Fra en frame (A) åbnes en popop med JavaScript: window.open(B);
I frame B udfylder brugeren en formular og sender resultatet til serveren.
Hvis der er fejl skal serveren sende en fejlmeddelelse til B, så indtastede
data kan rettes.

Så langt så godt, men her er mit problem:

Hvis der ikke er fejl, skal frame pop-op-frame-B lukkes og brugeren skal
arbejde videre med frame A.

Er det muligt at pop-op-frame-B lukker sig selv og sender en besked til
serveren?

Er det muligt for frame A at lukke frame B?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Jimmi Storgaard

Dato : 25-06-02 13:05

Jeg plejer at lade serveren bestemme, hvad der skal ske med pop-up-vinduet.
Dvs, er indtastningen i B forkert, sender serveren besked tilbage om dette.
Går det derimod godt, og vinduet skal lukke, sender jeg window.close()
tilbage istedet. Derved er det faktisk serveren, som lukker vinduet. Så
slipper du for i B at modtage et OK fra serveren og lukke vinduet ud fra
det.

Hvis der ikke er fejl, så send f.eks. følgende tilbage til klienten:

Hvis det kræves, at der først skal sendes en besked til serveren, jamen så
gør bare det og lad derefter serveren svare med den nævnte window.close().

Hvis du ønsker at det oprindelige vindue skal lukke pop-up-vinduet gør du
det på samme nogenlunde samme måde. Her er et eksempel:

<head>
<script>
function openClose() {
var pop=window.open("about:blank");