Mest korrekte måde at starte ssh-agent??
Fra : enrique

Dato : 21-06-02 15:37

Yello

Ja, det lyder måske lidt fjollet, men hvad er den mest korrekte måde at
starte ssh-agent på?

Lige nu køre jeg med:

# $HOME/.xsession
#! /bin/sh
ssh-agent $HOME/.xsession.real

Og min $HOME/.xsession.real indeholder så:

#!/bin/sh -login
export QT_XFT=true
xscreensaver -no-splash &
bbpager &
xset m 3
exec fluxbox

Før jeg ændrede min $HOME/.xsession havde jeg lavet det sådan her:
#!/bin/sh -login
export QT_XFT=true

if [[ `ps -aux | grep -c ssh-agent` > 0 ]]
then
   killall ssh-agent
   unset SSH_AGENT_PID
   unset SSH_AUTH_SOCK
   echo "Killed old ssh-agent"
fi
   echo "Starting ssh-agent"
   eval `ssh-agent -s`

xscreensaver -no-splash &
bbpager &
xset m 3
exec fluxbox

Hvad er bedst

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 21-06-02 15:42

On Fri, 21 Jun 2002 16:37:08 +0200, enrique wrote:

> # $HOME/.xsession
> #! /bin/sh
> ssh-agent $HOME/.xsession.real
>
> Og min $HOME/.xsession.real indeholder så:
>
> #!/bin/sh -login
> export QT_XFT=true
> xscreensaver -no-splash &
> bbpager &
> xset m 3
> exec fluxbox

Jeg bruger noget der ligner denne metode. Virker fint for mig.

Martin
--
"At blive voksen er mangel på fantasi."
   Kim Scumacher

Fra : enrique

Dato : 21-06-02 16:05

Yello

On Fri, 21 Jun 2002 16:42:09 +0200, Martin Ehmsen wrote:

> Jeg bruger noget der ligner denne metode. Virker fint for mig.

Jeg var bare lige forvirret fordi det kørte 3 ssh-agents ... Men efter at
have dræbt dem alle og logget ind/up et par gange virker det som det
skal, altså at ssh-agent terminere når jeg logger ud af X

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-06-02 00:32

enrique <Look@mysignature.txt> wrote:

>Ja, det lyder måske lidt fjollet

Jeg er da mand for at lyde endnu mere fjollet:
Hvad er det egentlig, man får ud af at køre ssh-agent,
sammenlignet med bare at give den anden maskine sin offentlige
nøgle?

--
Allan

Fra : Alex Holst

Dato : 22-06-02 12:36

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:
> Jeg er da mand for at lyde endnu mere fjollet:
> Hvad er det egentlig, man får ud af at køre ssh-agent,
> sammenlignet med bare at give den anden maskine sin offentlige
> nøgle?

*host* Hva'behar? ssh-agent holder din dekrypterede private key i
hukommelsen saaledes du ikke skal indtaste passphrase ved hvert
forbindelsesforsoeg.

Uanset om du bruger ssh-agent eller ej skal den anden maskine altid have
din offentlige noegle.

http://a.area51.dk/ssh

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-06-02 17:31

Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

>*host* Hva'behar? ssh-agent holder din dekrypterede private key i
>hukommelsen saaledes du ikke skal indtaste passphrase ved hvert
>forbindelsesforsoeg.

Åh.

> http://a.area51.dk/ssh

Takker.