indexering/søgning på site
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 21-06-02 15:08

Hvordan laver man en tekst indexering/søgetjeneste på en site-struktur
bestående af html, pdf, billeder etc. på en linux med redhat?
- findes der utilities eller kan klare dette, hvor man eks. angiver hvilke
stier skal indexeres?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1 med Apache
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-06-02 15:46

On Fri, 21 Jun 2002 16:07:54 +0200, CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> [...]
> redhat? - findes der utilities eller kan klare dette, hvor man
> eks. angiver hvilke stier skal indexeres?

http://www.htdig.org/
http://search.mnogo.ru/

er to bud. Find flere på freshmeat.

Mvh.

--
Rogue: You don't know, or you don't care? Adam Sjøgren
Wolverine: Pick one. asjo@koldfront.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 21-06-02 16:49

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> skrev

> http://www.htdig.org/

htdig følger med på RH 7.3, ved ikke om den gør det på de øvrige. Den
fungerer ved at du angiver en række stier, den skal indexere, derefter ræser
den dem igennem rekursivt. Vi testede den i sin tid på Image, før World
Online købte os og antageligt virker det stadig. Kig her:
http://home.worldonline.dk/emax/image/

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 21-06-02 17:12

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:
> [...]
> derefter ræser den dem igennem rekursivt. Vi testede den i sin tid på
> Image, før World Online købte os og antageligt virker det stadig. Kig

Tak, jeg har netop downloadet htdig samt Alkaline og ville til at studere
hvordan de installeres, så jeg går nok efter htdig

finn

Fra : DUdsen

Dato : 21-06-02 17:45

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> "Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> skrev

> htdig følger med på RH 7.3, ved ikke om den gør det på de
> øvrige. Den fungerer ved at du angiver en række stier, den skal
> indexere, derefter ræser den dem igennem rekursivt.

Jeg mener at erindre kde's hjælpefunkion er afhængig af htdig så
den er nok med hos de fleste.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-06-02 01:02

On Fri, 21 Jun 2002 17:49:03 +0200, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> wrote:

>Den
>fungerer ved at du angiver en række stier, den skal indexere, derefter ræser
>den dem igennem rekursivt.

Det giver ingen mening at lave en site-søgning, og så lade fx ht://Dig
kigge på filerne i filsystemet, da de fx kunne indeholde diverse
serverside-kode. Den brugbare effekt er snarere at pudse ht://Dig på
et site som var det en browser/spider, og så blot følge links. Det er
de samme muligheder, brugere har, og ht://Dig vil opleve de samme
sider, brugerne finder.

En søgning i de filer, der ligger på serveren, vil tillige potentielt
set kunne være et sikkerhedshul, da man på det nærmeste ville kunne
lege mastermind, hvis man fik at vide, om ens søgetekst matchede fx
noget perl- eller php-kode.

--
- Peter Brodersen

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 22-06-02 09:07

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> set kunne være et sikkerhedshul, da man på det nærmeste ville kunne
> lege mastermind, hvis man fik at vide, om ens søgetekst matchede fx

Det var en af mine overvejelser, men "
lyder til at jeg kan styre det, da jeg har rimelig struktur på hvor
kode/html ligger men jeg forstår dig således at htdig kan sættes til at søge
via URL adressen fremfor sti-struktur, og det må jo fære formidabelt.
Nu tager det nok et par dage at få skidtet installeret korrekt, da min
erfaring med inst. på linux strækker sig til rpm-pakker og htdig skal
tilsyneladende installeres 'rigtigt'

finn

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 22-06-02 10:42

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> skrev

> [...]
søge
> via URL adressen fremfor sti-struktur, og det må jo fære formidabelt.

så vidt jeg husker kan den begge dele. Vi angav i hvert fald URLs i sin tid.

> Nu tager det nok et par dage at få skidtet installeret korrekt, da min
> erfaring med inst. på linux strækker sig til rpm-pakker og htdig skal
> tilsyneladende installeres 'rigtigt'

Som sagt så ligger den på RH7.3, og det som rpm

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 22-06-02 13:56

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:
> "CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> skrev

> ... og det som rpm

Tak dejlig oplysning, så nu har jeg fundet rpm-pakken (jeg er kun nået til
RH7.2
jeg får fejlen:

fejl: afhængighedskrav, der ikke kunne imødekommes:
libcrypto.so.2 kræves af htdig-3.2.0-1.b4.0.72
libssl.so.2 kræves af htdig-3.2.0-1.b4.0.72

jeg har derfor installeret openssl-0.9.6b-1.src.rpm som angiveligt skulle
indeholde
de 2 libs, men det giver ingen ændring. - nogen bud?

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 22-06-02 14:47

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

der var en lille forskel på 7.1 og 7.2 pakken

Tak for tips og hjælp

finn