Hjælp til Wake On Lan.
Fra : Gokkeren

Dato : 21-06-02 11:53

Jeg er ved at køre helt af skinnerne fordi jeg den sidste uge har prøvet at
få WOL til at virke uden resultat!!!

Kører med 3COM NIC og ASUS MB med den rigtige connector og har aktiveret
funktionen i BIOS!

Har prøvet med Magic Packet Utility ver. 1.0 uden resultat.
Findes der ikke et lille program der med eksempelvis en DOS prompt (f. eks.:
kommando ip-adresse) kan vække en enkelt maskine???

På forhånd tak

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-06-02 12:19

On Fri, 21 Jun 2002 12:53:13 +0200, "Gokkeren" <kovbd@msn.com> wrote:

>Kører med 3COM NIC og ASUS MB med den rigtige connector og har aktiveret
>funktionen i BIOS!

Start med at læse tråden "WoL" der er hele to dage gammel.
Den begynder med Message-ID:
--
Per K. Nielsen

Fra : Gokkeren

Dato : 21-06-02 14:05

Sorry - Havde ikke lige set den tråd.

Hjælper mig desværre ikke.

Bruger iøvrigt Win2K-server og skal vække en XP-Pro

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-06-02 15:27

Og din XP har den seneste driver fra http://support.3com.com ?
--
Per K. Nielsen

Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 21-06-02 12:56

Gokkeren wrote:

> [...]
> Findes der ikke et lille program der med eksempelvis en DOS prompt (f. eks.:
> kommando ip-adresse) kan vække en enkelt maskine???

Jeg bruger selv programmet "Magic Packet Utility" version 1.00.005 og programmet er
installeret på en Windows 98 og det virker uden problemer.

Husk at det netkortets MAC adresse du skal bruge.

Prøv om du kan vække en anden computer med programmet, hvis det lykkes er der ikke
så mange ubekendte tilbage.

Jeg har lige prøvet at vække en IBM 300PL med onboard netkort uden problemer
computeren bootede Redhat Linux version 7.3 uden problemer.

Mvh. Jørgen Kristensen

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 24-06-02 21:38

1. Virker det på lokal nettet ?
2. Hvis ja, så mangler du sikkert at angive din MAC som static ARP entry i
din router....

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 25-06-02 10:04

> 1. Virker det på lokal nettet ?
> 2. Hvis ja, så mangler du sikkert at angive din MAC som static ARP entry i
> din router....
Hvor er det lige man fanger MAC adressen henne?

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-06-02 12:32

"Henrik Hejbøl Jensen" <henrik@[killthespam]hejboel.dk> wrote in message
> Hvor er det lige man fanger MAC adressen henne?

I en kommandoprompt skrives ipconfig /all (W2K/XP) eller winipcfg (Win9x).
Der skulle du kunne finde netkortets MAC-adresse.

Keller

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 25-06-02 14:52

"Henrik Hejbøl Jensen" <henrik@[killthespam]hejboel.dk> wrote in message
> Hvor er det lige man fanger MAC adressen henne?

Kommer meget an, på hvor og hvilken device man har.
fx i en cisco router skriver man show arp
på en pc skrive ipconfig/all eller winipcfg
HTH
Martin Bilgrav