SP: Overvågning af "Gæster" på en FTP Serv~
Fra : Spooky©

Dato : 19-06-02 08:21

Hejsa...

Jeg har 2 PC'er kørende heraf er den ene online 24/7/365 og bruges
som FTP server.

Nu er det sådan at det program jeg bruger som FTP server proggy er
"G6FTP" fra "BulletProof" og ville godt have det sådan sat op, at
jeg inde fra min anden PC'er hvor jeg sidder til daglig og
"roder", ville kunne overvåge/se hvor mange "Gæster" der lige pt.
er inde på min FTP Server.

Mit spørgsmål er nu:

Kan det lade sig gøre og i så fald - hvilket proggy skal jeg
bruge/eller hvilket skal der til for at gøre dette?

Begge PC'er kører med Windows 2000 Prof/DK og er koblet sammen via
en 100 MBit HUB. i et lokalnetværk på i alt 3 PC'er som alle har 2
netkort 10/100 (Intel) installeret.

Mvh.

John

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-06-02 13:10

Spooky© wrote:

> [...]
> jeg inde fra min anden PC'er hvor jeg sidder til daglig og
> "roder", ville kunne overvåge/se hvor mange "Gæster" der lige pt.

Jeg vil foreslå dig at bruge et fjernstyringsprogram og på den
måde overvåge hvad din server laver i et vindue på din
"arbejdsmaskine". Tjek evt tråden "Alternativ til VNC", der bliver
foreslået en hel række af programmer til fjernbetjening.
Personligt bruger jeg VNC til den slags, det er en smule langsomt,
men jeg har vænnet mig til det og det er gratis.

Alternativet er at glo på logfilerne for at se om der sker noget.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.