De Forbandede panere...
Fra : Smoothy6

Dato : 20-06-02 21:57

Ja jeg har lige købt min Yamaha 4 gear dx.... ikke noget vidunder, men jeg
er totalt glad for den...

så idag jeg skulle ud og køre så tullede jeg ligeså stille ud af byen og Hov
så stod de små fede panere der sku... "du er målt til 56km/t"

sådan noget pis...

havde haft knallerten i 7 dage og nu står lortet et eller andet sted totalt
adskilt... FEDT...

Hvad er problemet i at en dreng på 16, der lige har fået sin knallert, lige
har fået sommerferie, og som aldrig laver nogen form for hærværk eller
noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?

ja jeg var grædefærdig da de sagde at jeg bare kunne gå hjem og vente på
dommen.... 7 DAGE havde jeg haft den...

SUR R**

Fra : N/A

Dato : 20-06-02 22:41

Fra : Smoothy6

Dato : 20-06-02 22:41

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Smoothy6" gjore opmærksom på dette.......
> Det er vil den første i rækken ?
nej det er det ikke... de første 4 gears der blev lavet var med tromle brems
foran, den her er med skive (dx)

> "Smoothy6" kom så med "virkeligheden"
> lige
>
> tjaaa.... se
>
> 1) Din Alder & køretøj..... :-/
> 2) Hastigheden......ikke smart !
> 3) Læs punkt 1 og 2 flere gange så du fatter det......!

Jeg forstår ikke hvad du mener med at min alder, køretøjet og farten ikke er
særlig smart..

16 år = har lige gennemgået et kursus i hvordan man skal begå sig i
traffiken osv.
Yamaha 4 gear = kan ikke lige se hvad der er galt med sådan en...? eller
hvad du mener :)
56km/t = det er jo ingen ting... kunne forstå hvis de havde snuppet mig med
65-80 stykker på den og det var 3 gang eller noget man var blevet stoppet,
men seriøst, har haft knallerten i 7 dage... så er man altså grædefærdig når
man står der og får afvide at de piller alt fra hinanden... (jeg var
ihvertfald)

> Du er snuppet, du bitcher over noget du burde være bekendt med, hvilket
du
> kan takke resten af din aldersgruppe for *desværre*.
>
> Hilsen
> H ; P <som har en vis medfølelse, da der er tale om en førstegangs
> "hovsa">
>
> P.s. Ligemeget hvad........de skal nok få stoppet dig
> igen....Tolipiet......De er her for at hjælpe så ingen ******* ord om dem,
> det er et Job, og der er et menneske bag udførelsen .......du kunne
være
> sluppet med intet _husk det_ !
Hvis der bare havde været lidt menneskelig medfølelse og retfærdighed så
havde han stukket mig en bøde på et par hundrede kroner og sagt at jeg kunne
køre videre men at jeg skulle slappe lidt af eller noget i den retning... Så
mærker man meget mere at de er der for at passe på en og værne om folk og
bla. bla. bla. men når de laver det nummer overfor mig første gang og med
56km/t så føler jeg mig godt nok trampet på og man får ikke en skid respekt
for panerne... ikke andet end at man måske ikke køber et komplet tun og
sætter på igen... ER MEGET KED....

Fra : "H;P

Dato : 20-06-02 23:39

"Smoothy6" endnu 1 X
> [...]

respekt
> for panerne... ikke andet end at man måske ikke køber et komplet tun og

Jeg ved du er ikke bare sur.........Du er "pissed" nu. Kan udmærket *næsten
mærke* hvordan du har det men....!

"Smoothy6"
>men når de laver det nummer overfor mig første gang og med
> 56km/t så føler jeg mig godt nok trampet på og man får ikke en skid
respekt
> for panerne..

Du er *Undskyld min attityde* kun en knægt !............Du er "bustet" på
en fed "gig".......og resten kommer jeg til !

"Smoothy6" med en go´ mening
men når de laver det nummer overfor mig første gang

Det er første gang med dig...!!!!!.
For dem.....tjaa et hurtigt skud vil ligge omkring 300-700 af din slags*
intet ondt ment´ her*
Jeg kan kun sige-" Sur numse mester, det havde du ikke fortjent" * Jo,
jeg mener det sgu´*.

Det jeg frygter er at de 56 Km/t, kunne ha´ sørget for at du var død !,
ligeså er der mange andre der tænker og du kan ikke ignorere at folk frygter
for dit liv !.
Jeg ved udmærket hvad det drejer sig om i din alder, og har været
der*logiskt ikke *.
Du har fået "Strike One", og *hør efter* det er sikkert ikke sidste gang
. Fart er fedt ingen tvivel der* alle i samme båd eller ?*
Kørekort kan først opnåes når man er 18 år, det stinker for meget, men hold
lige igen venner............om i>Læs: 16 år & ingen erfaring> blev puttet
bag et rat eller styr.......nøj hvor skulle der mange penge i statskassen
til at dække hospitalregningen .

Ok, nu er det på tide at starte en ny post på D.F.K...............

For Satan drenge..........0-100 eller max. km/t er sejt, men hvad kan bedst
betale sig...............flere tusind Kr på tun eller bøder........ ?

Hvad med et _fedt_ Pap til bil _OG_ MC ?

H ; P < Med en strø´ tanke til de kommende 2 Hjulere >
--

http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-06-02 09:13

"Smoothy6" <Kik-ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> 16 år = har lige gennemgået et kursus i hvordan man skal begå sig i
> traffiken osv.

Når du har fået dit knallertbevis er det først for alvor at du skal til at
lære at kører. En ting er at kører rundt med køreskolen, en anden ting er at
kører "rigtigt"

> 56km/t = det er jo ingen ting...

Nej det er kun 26km/t mere end tilladt ifølge gældene lovgivning. Samt er
50km/t max. hastighed i bebyggede områder, hvor der hurtigt kan komme ting
og sager flyvende ud foran en.

> [...]
kunne
> køre videre men at jeg skulle slappe lidt af eller noget i den retning...

Retfærdighed er der nok af, følg loven og gå fri, bryd den og bliv straffet!

Fra : Moller

Dato : 20-06-02 22:22

> Ja jeg har lige købt min Yamaha 4 gear dx.... ikke noget vidunder, men jeg
> er totalt glad for den...

Det er man jo altid, med legetøj :)

> så idag jeg skulle ud og køre så tullede jeg ligeså stille ud af byen og
Hov
> så stod de små fede panere der sku... "du er målt til 56km/t"
>
> sådan noget pis...

Det er en risiko man må tage, når man ikke følger den lov der nu engang
er der.

> [...]
> har fået sommerferie, og som aldrig laver nogen form for hærværk eller
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?

Det samme problem, som brian som lige er blevet 18, og drøner afsted i
sin nye Opel Manta med 180 gennem by zonen... i overtræder Dansk lov, og
derved kan man ikke undskylde med at man lige er blevet gammel nok, og at
det er sommerferie...

> ja jeg var grædefærdig da de sagde at jeg bare kunne gå hjem og vente på
> dommen.... 7 DAGE havde jeg haft den...
>

> SUR R**

Det er hva der ka ske... bedre held næste gang :)

VH
Lars Molnit
Stoppet i bil 2 gange, og fik bøde 1 gang pga... 76km/t i byzonen...
godt det var 1 mdr. inden de nye bøderegler *GGG*
Stoppet på MC, 4 gange, ingen bøder pga. manglende bevis førelse, 1
advarsel mod at køre uden hjelm, men slap fordi hende bagpå havde... og 2
gange beskyldt for at ha stjålet MC'en pga. hjemmebygget Tændings nøgle.

Fra : Brian/Hekto

Dato : 21-06-02 09:12

In article <aeth1m$1b28$1@news.cybercity.dk>, news@molnit.com says...

> [...]
> derved kan man ikke undskylde med at man lige er blevet gammel nok, og at

Hvad er der galt med at hedde Brian, Moller?????

Iøvrigt er alle knallertkørere at regne for vaneklynkere, når de bliver
bustet, for en overtrædelse som de under ingen omstændigheder kan være
ubekendte med!!!!!
Kan man køre for stærkt, kan man også betale! ... og se glad ud!
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-06-02 08:55

"Brian/Hekto" <bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Iøvrigt er alle knallertkørere at regne for vaneklynkere, når de bliver
> bustet, for en overtrædelse som de under ingen omstændigheder kan være

Brian, nu synes jeg du generalisere meget groft..
Jeg er udemærket klar over jeg bryder loven og jeg tager min straf uden at
svine folk der gør deres job!!
Men ganske rigtigt der er (for) mange indlæg med snotunger der græder fordi
de blir knaldet..

> Kan man køre for stærkt, kan man også betale! ... og se glad ud!

Er man mand til 110 er man også mand til 2000,-

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-02 22:20

Smoothy6 skrev:

> Hvad er problemet i at en dreng på 16, der lige har fået sin
> knallert, lige har fået sommerferie, og som aldrig laver nogen form
> for hærværk eller noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?

Jamen sådan er loven, selv om nogengange den føles forkert.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-06-02 11:48

De Danske pansere er sgu også de eneste i denne
verden, der gider / har tid til at gå op i
småting som knallerter.

Hvorfår? Der er åbenbart ikke kriminalitet nok!

Nu har jeg selv besøgt de fleste land i Europa, og der
har jeg ikke haft problemer med dem.

Jeg sgu gider ingen gang at diskutere det!

De Danske pansere er ikke andet end nogle
små magtbegærlige drengerøve, der tror at
de er seje, fordi de har uniform på!

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Smoothy6

Dato : 21-06-02 12:00

Kan kun give dig ret...

Det første som han spurgte mig om efter han havde fået pap og papir var, og
jeg citerer :"Hvorfor stak du ikke af?? Det er jo ikke sjovt når folk ikke
stikker af"... det syntes han åbenbart var morsomt... Hvilket jeg ikke
syntes, havde rigeligt at bekymre mig om der syntes jeg :)

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-06-02 09:17

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> De Danske pansere er sgu også de eneste i denne
> verden, der gider / har tid til at gå op i
> småting som knallerter.

Det tror jeg nu ikke på, og knallerter er ikke småting, alt for mange
idioter kører alt for stærkt og alt for uansvarligt i trafikken! Det koster
samfundet mange penge når de skal en tur på sygehus, fordi de ikke kan
styrer deres lyst til at kører stærkt.

> De Danske pansere er ikke andet end nogle
> små magtbegærlige drengerøve, der tror at
> de er seje, fordi de har uniform på!

Hmm... den udtalelse siger vidst mere om dig, end den gør om dem.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-06-02 16:13

"Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> wrote in message

> Hmm... den udtalelse siger vidst mere om dig, end den gør om dem.

Det må du meget gerne definere lidt mere ud.
Jeg er da hverken magtbegærlig, sej(måske lidt), eller har uniform på.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : ole larsen

Dato : 21-06-02 14:23

"Smoothy6" <Kik-ind@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
Hov
> så stod de små fede panere der sku... "du er målt til 56km/t"
Og de giver normalt 2-5 km/t rabat som sikkerhedsgrænse.
Hvorfor opfører du dig ikke som en voksen og accepteret, at du er blevet
snuppet i din helt bevidste ca. 100%
overskridelse af gældende regler i stedet for at tude som et pattebarn her
på gruppen ?
Ole

Fra : Bill Gates

Dato : 21-06-02 14:54

> [...]
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?
>
> ja jeg var grædefærdig da de sagde at jeg bare kunne gå hjem og vente på

Panserne har heldigvis ikke noget imod at jeg kører 90 KM/T på min Dr. Big
ude på vestsjælland
Jeg støder ind i dem hver dag, men de har aldrig sagt noget til mig.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-06-02 08:59

"Bill Gates" <BillGates@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Panserne har heldigvis ikke noget imod at jeg kører 90 KM/T på min Dr. Big
> ude på vestsjælland
> Jeg støder ind i dem hver dag, men de har aldrig sagt noget til mig.

Så vær du glad for ikke du var i Kalundborg i Tirsdags tror jeg det var..
Kæmpe razzia, alt blev stoppet.. ca 3500 køretøjer, knallert og cykler og
hvad der falder uden for katagori blev stoppet! 21 spritbillister PÅ EN
TIRSDAG...
jeg skammer mig over den her havneby, der er nogen der dykker for tit!

Fra : Bill Gates

Dato : 23-06-02 22:34

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TIRSDAG...
> jeg skammer mig over den her havneby, der er nogen der dykker for tit!

Jeg var netop i Kalundborg i tirsdags. De skulle bare se papir og så fik jeg
lov at smutte igen.

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 21-06-02 18:36

> Ja jeg har lige købt min Yamaha 4 gear dx.... ikke noget vidunder, men jeg
> er totalt glad for den...

Allerede dér er du lokkemad for panserne! Kun 2-3% af de 4-gears FS1'ere der
kører rundt i DK er lovlige. Resten er mere eller mindre røvtunede.

> så idag jeg skulle ud og køre så tullede jeg ligeså stille ud af byen og
Hov
> så stod de små fede panere der sku... "du er målt til 56km/t"

26 km/t for meget. 21 km/t for meget hvis man regner "sikkerhedsnettet" med.

> sådan noget pis...

Sur røv, ja. Men du har jo gjort det bevidst.

> havde haft knallerten i 7 dage og nu står lortet et eller andet sted
totalt
> adskilt... FEDT...

Sur røv igen. Men som sagt, du gjorde det jo bevidst.

> [...]
> har fået sommerferie, og som aldrig laver nogen form for hærværk eller
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?

Alder og sommerferie har INTET med loven at gøre. Den gælder altid.

> ja jeg var grædefærdig da de sagde at jeg bare kunne gå hjem og vente på
> dommen.... 7 DAGE havde jeg haft den...

Bare ærgerligt. Måske kører du pænt (og efter loven) næste gang.

> SUR R**

Sikkert.

Vil lige afslutte med at sige, at det eneste jeg har gjort ved min FS1 4g
DX'er, er et 12-tands foran. Jeg har altid en umbracho på mig, der kan tage
højre "motorskjold" af (skjoldet ind til karb), så de kan åbne og se at min
karburator er 100% lovlig. Endda med plombe. Udstødn. er original TUM-178,
cylinder er 3-ports (skyllekanals) - OG DET ER STANDARD, har selv snakket
med DK's Yamahaimportør om det - på 4 gears er det original standard. På 2
gears var 2 skyllekanaler standard. Så, det eneste de kan tage mig for er 12
tænder foran, som kun er der pga. benzinøkonomi (er jo kun 16, så penge har
jeg aldrig nok af, I kan sikkert huske alderen), og har altid et 9-tands i
højre sideskjold. Så jeg får ingen problemer, udover en bøde, hvis politiet
standser mig.

Husk nu - husk ALTID førebevis, og papirerne på forsikringen.

//Troels

Fra : Smoothy6

Dato : 21-06-02 23:58

> [...]
politiet
> standser mig.
>
> Husk nu - husk ALTID førebevis, og papirerne på forsikringen.

Hvor hurtigt render den og hvad med trækket i den...?

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 22-06-02 23:48

> Hvor hurtigt render den og hvad med trækket i den...?

I dag har jeg haft skilt den 100% af i atomer, og smurt alt der bør smøres.
Nu går den ca. 50 på flad vej, og 55 ned ad bakke. Jeg fik den til at holde
op med at 4takte, nu render den 7500 rpm i gear. Det er fint nok til mig.
Trækket i den er ikke noget at skrive hjem om, men den er da kvik nok ift.
den er gearet 3 tænder, og 100% original i motoren (altså del-mæssigt, den
er ikke tunet overhovedet)

//Troels

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 21-06-02 23:54

> [...]
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?
>
> ja jeg var grædefærdig da de sagde at jeg bare kunne gå hjem og vente på

Min egen knallbasse kører ca 65 og jeg jeg bryder færdselsloven..
jeg har den indstilling
Hvis man er mand nok til at tune knallert, kører for stærkt, og bryde loven,
så er man også mand nok til at tage sin straf!

Det pisser mig lidt af at du sviner folk der bare gør deres job!!
'course er det skide surt.. men tag det som en god oplevelse, der er ikke
nogen der er kommet til skade, det er en skide knallert...

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-06-02 09:07

> [...]
> har fået sommerferie, og som aldrig laver nogen form for hærværk eller
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?

Ja hvad tror du selv problemet er ?

Politiet udfører blot deres arbejde, og sørger for at lovene bliver
overholdt. Hvis du ikke er enig i deres fortolkning af lovgivningen, så
undlad at betal bøden og gå i retten. Jeg tror dog ikke du kommer bedre fra
det på den måde.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 22-06-02 13:37

> [...]
> har fået sommerferie, og som aldrig laver nogen form for hærværk eller
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert..

Tag det som en mand..............................Nåh nej du er jo 16

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 22-06-02 23:51

> Tag det som en mand..............................Nåh nej du er jo 16

Sådan en skide racist har intet at lave på usenet. *PLONK*

//Troels

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-06-02 20:10

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en skide racist har intet at lave på usenet. *PLONK*

Racist????

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - På mandag starter MC-undervisningen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 25-06-02 15:08

> Racist????

Ja jeg forstår heller ikke noget?

MVH Anders der ikke kan se sine egne mails??

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 26-06-02 16:56

> Racist????

Ja jeg forstår det heller ikke??

> --
> mvh. Claus Rolsted
> Vespa ET2 - På mandag starter MC-undervisningen
> Midt i AUGUST skulle jeg stå med pappet i hånden
> ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.

Heldige kartoffel. Mangler stadig at overtale konen til at synes det er en
god ide' med et mc-pap.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-06-02 21:09

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d19e4b2$0$78800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Heldige kartoffel. Mangler stadig at overtale konen til at synes det er en
> god ide' med et mc-pap.

He he ja sådan er der så meget. Min mor er vist heller ikke videre
begejstret for tanken, (omend hun selv kørte Vespa mc-scooter i sin ungdom)

Jeg tror seriøst på, at det er mere sikkert at køre mc end 45'er (hvis man
da kører fornuftigt altså)

Du skrev iøvrigt i et andet indlæg:
> MVH Anders der ikke kan se sine egne mails??

Bare rolig, vi andre kan godt se dine indlæg, så det må bare være TDC, der
ikke kører så godt hos dig. Prøv evt. sunsite.auc.dk som newsserver i
stedet....

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - Startede mandag den 24. juni på mc-teori

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-07-02 06:56

> [...]
ungdom)

> Jeg tror seriøst på, at det er mere sikkert at køre mc end 45'er (hvis man
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men det behøves i hvert fald ikke være 45'ernes skyld !!!! Det er de p*.....
billister, og så det faktum at alt for mange 45'erer ikke placere sig som de
skal. Måske er det fordi de ikke rigtig tør af frygt for møjsure
morgenmandagsbillister Eller fordi billister tit har probs med øjnene og
at se forskel.

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-07-02 11:12

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
p*.....
> billister, og så det faktum at alt for mange 45'erer ikke placere sig som

Helt enig. Men primært er det pga. bilister, som ikke holder afstand til
forankørende 45'ere og overhaler med få cm's sideafstand og skærer brat ind
foran.
Derfor kan det kun anbefales, at man som 45-kører "fylder" så meget som
muligt på vejbanen, så bilisten tvinges til at overhale i den anden vognbane.
Derudover er jeg af den opfattelse, at det kun bliver sikrere for en 45-pilot
at kunne følge med trafikken og dermed undgå de værste chikanerier og
overhalinger (dvs. køre udroslet ca 60-65 km/t max. alt efter forholdene og
de lokale hastighedsbegrænsninger)

> (..) Eller fordi billister tit har probs med øjnene og
> at se forskel.

Eller måske blot fordi mange ikke har evne til at sætte sig i den bløde
trafikants sted.

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Lasse Larsen

Dato : 23-06-02 22:18

Smoothy6 <Kik-ind@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1241a8$0$214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> noget, kører skide 56 km/t på sin "nye" knallert...?
>
> ja jeg var grædefærdig da de sagde at jeg bare kunne gå hjem og vente på

....... Er de Danske pansere blevet strenge her det sidste års tid? Jeg
spørger fordi jeg har boet i USA det sidste års tid, og så er det jo
sommerferie for tiden, og så skal jeg da lidt hjem til DK og ræse lidt i det
Danske landskab... Så kan man mærke forskel fra sidste år? Jeg tænker
specielt på Nordjyllands området.

-. Lasse