Min samba er blevet syg...
Fra : Brian

Dato : 20-06-02 12:16

Noget underligt er sket.

Min maskine som kører samba vil ikke længere snakke med WIndows98
klienterme, men stadigt gerne med Windows2000 klienterne ?!!?

Der er lavet 2 ting:
1/ skiftet realtek8139 kort uf med IntelPro100+
2/ opgraderet samba til 2.2.4 (fra 2.2.3a)

Nu snakker samba pludseligt om at den ikke kan finde "Trust Accounts" til
'98 maskinerne.... Er det mig der er gal på den eller er det ikke kun NT,
2000, XP og den vej over der skal have trust accounts..??

Anyway, jeg "nedgraderede" til 2.2.3a igen, uden at det gjore nogen
foreskel...og jeg kan ikke få mig selv til at tro at netkortet kan have
en finder med i spillet....?

Er der nogen der har nogle geniale idder ??

For en god ordens skyld er her min smb.conf:

[global]
workgroup = HEDEDAMMEN
netbios name = PDC
server string = Domain Master
encrypt passwords = Yes
log file = /var/log/samba/log.%U
max log size = 10240
time server = Yes
# deadtime = 10
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=16384 SO_SNDBUF=16384
load printers = No
add user script = /usr/sbin/useradd -d /dev/null -g ntmach -s /bin/false %u ; /bin/passwd -l %u
logon script = logon.bat
logon path = \\PDC\%U\.profiles
logon home = \\PDC\%U
domain logons = Yes
os level = 32
preferred master = True
domain master = True
wins support = Yes

[netlogon]
comment = The Samba Network Logon Service
path = /etc/samba/logon-scrpt
guest ok = Yes
root preexec = /etc/samba/logon-scrpt/preexec.pl %I %U %G %L %m %M %a %v %T
root postexec = /etc/samba/logon-scrpt/postexec.pl

[homes]
comment = Home Directories
invalid users = root
read only = No

Fra : christian mønster

Dato : 21-06-02 19:24

Jeg har præsis det samme problem på en alpha der kører tru64.

/christian