Findes en sådant program?
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 20-06-02 12:16

Hej.

Jeg har brug for et backup-program, der kan klare følgende under Windows
2000.

Tage backup af en stor fil > 4 Gb.
Komprimere filen.
Splitte filen i mindre stumper på ca. 250 Mb hver.
Køre unattended - fx. via et kommando-linie-interface.

Jeg ville foretrække at eet program kunne det hele, men jeg kan godt
"nøjes" med et komprimerings/splitter-program, og så lade Windows egen
backup-program klare backuppen.

Hvad kan I anbefale?
Hvor købes det, og hvad koster det?

Venligst
Flemming Holm Jensen
Aalborg Universitet

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-06-02 14:25

Flemming Holm Jensen wrote in <3D11B976.9EA4770@hum.auc.dk>:
> Tage backup af en stor fil > 4 Gb.
> Komprimere filen.
> Splitte filen i mindre stumper på ca. 250 Mb hver.
> Køre unattended - fx. via et kommando-linie-interface.

Jeg er *næsten* sikker på at tar og gzip (bzip2, whatever) fra
cygwin-pakken kan alt hvad du beder om. Jeg er ikke 100% sikker på at de
programmer ikke har 2gb-problemet under windows.

> Jeg ville foretrække at eet program kunne det hele,

Så må du selv bestemme om du kalder cygwin for et program, eller om du
kalder de enkelte dele af cygwin programmer. :)

> Hvor købes det, og hvad koster det?

Cygwin koster ikke noget.

Cygwin er egentlig bare en metode til at kompilere unix-programmer under
Windows. De blive så til .exe-filer, som bruger en dll-fil (cygwin1.dll)
til at oversætte unix-kald til windows-kald.
Derud over har de oversat en hulens masse gode unix-programmer, som kan
hentes som køreklare .exe-filer.
Som prikken over i'et har de lavet et installationsprogram, som selv kan
downloade, udpakke og installere det hele.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Anders Lund

Dato : 25-06-02 13:48

Flemming Holm Jensen wrote:
> Tage backup af en stor fil > 4 Gb.
> Komprimere filen.
> Splitte filen i mindre stumper på ca. 250 Mb hver.
> Køre unattended - fx. via et kommando-linie-interface.

Jeg vil tro at WinRAR kan gøre dette. Men ellers kan deres DOS version i
hvert fald godt!
http://www.rarlab.com/

> Jeg ville foretrække at eet program kunne det hele, men jeg kan godt
> "nøjes" med et komprimerings/splitter-program, og så lade Windows egen
> backup-program klare backuppen.

Hvad skal du bruge mere en et komprimerings/spiller-program ?
Hvad skal Windows egen backup gøre, som et pakke program ikke kan?

> Hvad kan I anbefale?

Som sag RAR

http://www.rarlab.com/ og det koster 236 Kr at registre.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-06-02 16:57

Anders Lund wrote:

> Jeg vil tro at WinRAR kan gøre dette. Men ellers kan deres DOS version i
> hvert fald godt!

Hvilken DOS version har support for filer på mere end 2GB?

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 25-06-02 17:02

Den Tue, 25 Jun 2002 17:56:47 +0200 skrev Kasper Dupont:

>Hvilken DOS version har support for filer på mere end 2GB?

DOS XP?

Mvh
Kent
--
Object orientation: the idea, that humans find it easier to understand
"you.car.engine.start" than "start your car engine".

Fra : Anders Lund

Dato : 25-06-02 17:24

Kasper Dupont wrote:

> Hvilken DOS version har support for filer på mere end 2GB?

Nu er jeg ikke vildt inde i størrelsen på filer i de forskellige
styresystemer. Men hvis man nu tænkte sig at man køre Windows 2000 - så
kunne det godt være at den fattede større filer end 2 GB. Jeg ved det ikke
med sikkerhed, men Flemming kan vel hente en shareware version af RAR og
finde ud af det.

Men jeg tror også at WinRAR kan få smidt en masse parametre røven - og
dermed komprimere filer og gemme dem i flere mindre 250 MB filer.

Med lidt reseach fandt jeg frem til denne kommando sammen med WinRAR:

Fra : Anders Lund

Dato : 25-06-02 17:28

Anders Lund wrote:
> Med lidt reseach fandt jeg frem til denne kommando sammen med WinRAR:

WinRAR a -r -v250000 backup c:\FilSomSkalLavesBackupAf

Denne vil så lave en masse 250 MB filer som hedder backup.part1.rar,
backup.part2.rar osv.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-06-02 17:24