SQL insert i asp
Fra : Thomas Petersen

Dato : 20-06-02 12:02

Halløjsa, endnu et sommerspørgsmål til alle jer genier...

Jeg har lavet en DB i access format, og man skal via ASP have mulighed for
at indsætte i databasen.
Jeg har så skrevet nedenstående kode, mest som et forsøg, men den virker af
en eller anden grund ikke... Fejl meddelsen fra explorer står nederst...

På forhånd tak
Mvh. Thomas

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("\bruger.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into bruger (brugernavn, password, type) Values
('Hans','BlablaKode','Admin')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

_

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable
query.
/temp/test.asp, line 9

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-02 12:31

"Thomas Petersen" <dsl25718@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> en eller anden grund ikke... Fejl meddelsen fra explorer står nederst...

Hej Thomas
Det er fordi din database er skrivebeskyttet.
Med venlig hilsen
Per Schulze
http://Webkurs.dk

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 20-06-02 12:32

"Thomas Petersen" <dsl25718@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an

1) du må ikke have et felt som hedder type - det er et reserveret navn
2) du har muligvis en query som hedder "bruger" og som ikke er
skrivbar/opdaterbar
3) muligvis er din DSN skrivebeskyttet
4) tjek lige at alle felter er af typen tekst

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 20-06-02 13:29

Operation must use an updateable query. <- Det der betyder at din Database
ikke har skrivetilladelse... Sørg for at den ligger i en mappe som ikke er
skrivebeskyttet, og så må man som regel heller ikke have DB'en åben imens
men prøver at skrive til den...

MVH Peter

Fra : Thomas Petersen

Dato : 21-06-02 11:46

Tak for hjælpen, er kommet frm til at det må være fordi den er
skrivebeskyttet, men af en eller anden grund, så er jeg ikke istand til at
bede den om ikke at være skrivebeskyttet... Nogen ideer???

Mvh. Thomas

Fra : Thomas Petersen

Dato : 21-06-02 11:46

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-06-02 18:56

On Fri, 21 Jun 2002 12:45:39 +0200, "Thomas Petersen"
> [...]

>skrivebeskyttet, men af en eller anden grund, så er jeg ikke istand til at
>bede den om ikke at være skrivebeskyttet... Nogen ideer???

Hej Thomas,
Hvad har du forsøgt?
Mon ikke denne kan lede dig på sporet:

Du skal dels sørge for, at db-filen er tilgængelig, dels at der er
skriveadgang til det virtuelle directory (gennem IIS-opsætningen).

Good luck

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,