Hjælp mod fluer i stalden søges
Fra : Farmor Alice

Dato : 20-06-02 08:34

Hej
Kan nogen hjælpe og give gode råd mod de mange fluer i stalden. Jeg har
prøvet forskellige ting men der er stadig et hav af fluer. Min heste kan
ikke være ude mere end et par timer eller tre om dagen for at de ikke skal
blive forfangne. Håber I har en masse gode råd derude.
Pas på Jer selv og ikke mindst alle Jeres dyr

Mange hilsner
Farmor Alice

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-02 08:41

"Farmor Alice" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive forfangne. Håber I har en masse gode råd derude.
> Pas på Jer selv og ikke mindst alle Jeres dyr

Stalosan F synes jeg er meget god. Jeg strøer noget på de våde pletter på
gulvet inden jeg spreder halmen.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Iben Holst

Dato : 20-06-02 12:44

For at undgå fluer i hestene læskur hænger jeg 1 eller 2 citroner op med
nelliker i (som julen med appelsiner *S*). Det virker rigtigt godt !!!

Iben

Fra : Anet

Dato : 21-06-02 23:35

Er det ikke lidt synd at hestene skal stå inde i dette gode vejr?????? Hos
os har vi en motionsfold som ikke har græs og derpå plejer jeg at lukke
hestene ind når jeg vænner dem til græs og efter en time eller to fjerner
dem igen fra græsset. Det må da være bedre for hestene at gå ude på en
jordfold end at stå i stalden og kukkelure ind i en væg. Ved at lukke
hestene på motionsfold så slipper du også af med nogle af fluerne i stalden.

hilsen

Anet

Fra : Nina Svanholm

Dato : 22-06-02 14:49