forskelligt libido
Fra : golden

Dato : 20-06-02 00:11

Så vil jeg gerne spørge jer om I har gode råd, når der er forskelligt libido
i et parforhold.

Før I kaster jer ud i svadaer...a la : hvor ville jeg ønske du var min
kæreste osv." så handler det her om en reel problematik jeg generelt oplever
og IKKE at jeg søger en hurtig sexpartner..*lol*.

Jeg har af flere omgange oplevet at have gode og dejlige parforhold, hvor
der var det lille "men". at der var forskelligt libido...og hvor min var det
absolut største. Jeg er udmærket klar over at mine kærester har gjort deres
bedste, har oplevet fuld og tilfredsstillinde sex, at de har hårdt arbejde
og er trætte osv. Men men for mig er det bedste med en god omgang ca. 1 gang
om dagen.

Det handler ikke om nymfomani eller en "sygelig trang" til sex, da jeg 1. er
glad og tilfreds efter at have dyrket sex og 2. tænker ikke på sex 24 timer
i døgnet og absolut må nedlægge alle mænd jeg ser..*s*.
Og ja, jeg kan sagtens tilfredsstille mig selv, men det er altså ikke det
samme.

Det er heller ikke fordi jeg er hjemmegående arbejdsløs husmor, der savner
indhold i mit liv, for jeg har både karriere og børn.

Men jeg oplever, jeg bliver småsur og lidt utilfreds, hvis min partner ikke
kan følge mit libido - endskønt jeg sagtens forstår et mindre behov. I det
lange løb kan det give kurrer på den amourøse tråd, da jeg hele tiden skal
forstå balancegangen mellem ikke at presse for voldsomt på, så lysten hos
den anden part daler af præstationsangst og samtidig få dækket et basalt
behov, hvor jeg ikke nærmest bliver bedste venner med min håndbruser og
dildo. Desuden oplever jeg i det lange løb jeg i perioder bliver forbruger
af cyber-flirts for at sublimere denne forskel.

Og ja jeg tager ofte initiativet...drenge...og eksperimenter gerne, da jeg
elsker at holde den seksuelle tråd varm i mit parforhold. Jeg er åben for
forslag fra min partner, finder selv gerne på små ting, der kan variere.

Det er heller ikke sådan at jeg er fantastisk på lagnerne eller særlig nem
eller svær at give orgasme, jeg mener selv jeg er en ganske almindelig
gennemsnitskvinde - blot med et lidt større libido end jeg oplever hos mine
partnere gennem tiden.

Har I oplevet det samme og hvad gør I, bider tænderne sammen og køber endnu
et nyt legetøj, chatter på livet løs, får jer endnu en hobby (jeg har 2)
eller hvad....

Skyd løs alle gode råd læses.

mvh.
golden

Fra : Tomas O.

Dato : 20-06-02 01:14

golden skrev:

SNIP

hej golden

> Skyd løs alle gode råd læses.

Sjovt nok så er du nok langt fra alene som kvinde med det her.

Jeg har erfaring med at kvinder ofte har en større libido end
mænd. Den der med at mænd kan og vil hele tiden virker sådan list
som noget der er opreklameret

En del mænd har måttet sande at ønsker de sig en kvinde med en
stor libido så får de meget ofte mere end de reelt kan håndtere.
man skal passe på hvad man ønsker sig, man kan ende med ayt få det

Nå men til dit 'problem'

Der er ingen umiddelbar løsning på det.. jeg tror det handler om
at mange mænd i realiteten kan 1 gang og så bliver 'trætte/mætte'
og den 'træthed/mæthed' kan vare i dagevis.

Det virker som om du gør noget ved 'sagen' så der kan man ikke
lige sætte en finger ind og sige, "hey du kunne jo osse..."

Måske handler det om din mands fysik? Dyrker han motion? Har han
stillesiddende job? Spiser han sundt? Alt dette kan medvirke til
at fremme lysten i høj grad og vil give ham mere energi, da det er
det jeg tit hører i realiteten er 'problemet' for mange mænd.

Hilsen
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : lowlife

Dato : 20-06-02 13:27

"golden" <guessagain@thinktwice.info> wrote in message news:<tc8Q8.66984$N46.2126252@news010.worldonline.dk>...

<snipsnap>

Hej Gyldne!

Det kan jeg godt relatere til, det her med forskellig libido, hvor
kvindens libido er større end mandens. Det er faktisk mere udbredt end
man skulle tro.

Det eneste jeg egentlig vil tilføje din tråd er, at det ikke så meget
drejer sig om mandens manglende libido, men om mandens og kvindens
fælles indsats for enten at forøge mandens libido eller nedsætte
kvindens libido. Det ville jo være rart at kunne mødes et eller andet
sted.

Selvom menneskers urinstinkter (såsom sex) er væsentlig stærkere end
viljestyrken (som først kom til da vi mennesker blev til tænkende dyr)
er det faktisk muligt at kontrollere sin sexdrive med viljestyrke.

Hvis jeg må tage mig selv som eksempel. Jeg kan til enhver tid få lyst
til sex, men det er ikke det samme som jeg rent faktisk er i stand til
at udføre - få den op at stå så at sige (det kan skyldes mange ting,
som regel noget psykisk i forbindelse med arbejdet, familien o.lign.).
Til gengæld har jeg ingen problemer med at slikke eller onanere min
kvinde, og nogen gange hænder det at jeg får den op at stå mens jeg
enten slikker eller onanerer min kvinde.

Jeg har iøvrigt perioder, hvor jeg er mindre seksuel aktiv, da min
kone og jeg efterhånden er tilvænnet hinanden, så jeg bliver mindre
seksuel aktiv når min kone har menstruation f.eks. - det er et
spørgsmål om viljestyrke.

Til sidst vil jeg tilføje, at mandens mindre libido end kvindens ikke
nødvendigvis har noget med hans fysiske form at gøre, men har alt at
gøre med hvordan han bliver stimuleret psykisk til sex. På dette felt
er vi mænd meget forskellige og tænder på vidt forskellige ting. Jeg
har oplevet, at under de rigtige omstændigheder var jeg i stand til at
have sex i timevis med flere orgasmer til følge - det er et spørgsmål
om viljestyrke og en kvinde med forståelse for, hvad det virkelig
tænder mig.

M.v.h.

P.

(Som snart vil svare på nogle flere tråde jeg har forsømt på grund af
manglende tid)

Fra : Tomas O.

Dato : 20-06-02 14:12

lowlife skrev:

SNIPPETYSNIP
> [...]
> timevis med flere orgasmer til følge - det er et spørgsmål
> om viljestyrke og en kvinde med forståelse for, hvad det

Fandens god pointe!

Jeg kan huske fra mit ægteskab at var hun urimeligt sur på mig
eller i det hele taget urimelig mistede jeg simpelthen lysten til
hende og det kunne stå på i dagevis.

Man(d) gider sgu ikke være kærlig og røre ved en kvinde der
surmuler og brokker sig i timevis fordi man har glemt mælken, som
man så henter når man fandt ud af man havde glemt den, for nu at
tage ét eksempel.

Hilsen
Tomas

Fra : golden

Dato : 20-06-02 15:55

> [...]
> surmuler og brokker sig i timevis fordi man har glemt mælken, som
> man så henter når man fandt ud af man havde glemt den, for nu at

Nej der er rigtigt, men det gælder også den anden vej. Desuden synes jeg der
er en balanceakt mellem forførelse, overtalelse, ikke presse for meget på og
heller ikke være for ligeglad.

Men lige præcis de psykiske ting bruger jeg meget krudt på at balancere, så
jeg tænkte mere på om nogen havde sådan reelt fysiske gode råd. den med
kondien var da noget at overveje. Desuden har jeg tænkt over hvordan man
allerede tidligt "opvarme" sin kæreste seksuelt psykisk - ved en lille flirt
over middagsbordet ect.

Men kontrol af sit sexdrive udøver man jo hele tiden _ man smider jo ikke
trussen, bare fordi man tænker på sex. Og det er ikke manglende kontrol, for
jeg kan da sagtens falde i søvn selvom der intet sker...det er mere i det
lange løb det kan blive en generel utilfredsstillelse.

Mvh
golden

Fra : ¤

Dato : 20-06-02 15:46

On Thu, 20 Jun 2002 01:11:28 +0200, "golden"

Jeg har en temmelig krævende ( gift ) elskerinde. Når hun besøger mig
har vi sex to gange med en en pause imellem som jeg er nødt til at
have. Jeg kan ikke altid selv få orgasme anden gang, men jeg gør hvad
jeg kan for tilfredsstille hende. Det er dejligt for mig også for jeg
nyder at opleve en kvinde som er tændt.
Men jeg er til gengæld også sikker på at jeg ikke ville kunne magte
det, hvis det var hver dag.
Så ville der blive skruet ned for niveauet.

Så er spørgsmålet: Hvad er bedst en quickie hver dag, eller en grundig
omgang sex lidt sjældnere ?

Der er ihvertfald en grænse for hvad man som mand kan overkomme.
Jeg tror du skal passe på at han ikke kommer til at føle det som et
pres der hviler på ham. Så er det bedre at du onanerer ind imellem.
Du kan evt. gøre det når i er gået i seng .Så kan han deltage hvis han
har lyst.
Det er ihvertfald en ting som kan tænde mig.

Torben

Fra : golden

Dato : 20-06-02 16:55

..
> [...]
> har lyst.
> Det er ihvertfald en ting som kan tænde mig.

Den bruges allerede..*s*..og jeg er opmærksom på det med pres, for det er
ikke befordrende for nogen. Jeg har indtil nu lavet sammenblandingen af en
quickie og så sparet op til en ordentlig tur...det virker temmeligt godt.
Det var nu også for at rejse problematikken - ville gerne høre fra andre
kvinder også.

Fra : Bull

Dato : 21-06-02 01:21

I mit tilfælde har behov og evner været overvejende afhængige af, hvor
travlt jeg havde med mit arbejde, og om jeg ellers var i balance m.h.t.
økonomi, bunker af "Skal ordnes hurtigst muligt" og lign.
Men psykisk harmoni mellem partnerne betyder naturligvis også enormt
meget. Hvis der har været et skænderi, og vi ikke er helt forsonede
inden natten, vender jeg ryggen til.
I perioder, hvor jeg har haft det godt med min kvinde og mig selv og har
haft en overkommelig arbejdsbyrde, har een (evt. to) gange om dagen
været meget passende for mig. Der er dog naturligvis undtagelser som fx
mit første besøg i Bangkok, hvor jeg i løbet af tre dage havde ni
kvinder. Det modsatte sker, hvis jeg forelsker mig i en kvinde, som jeg
psykisk har det fremragende med, selvom hun fýsisk er meget forskellig
fra "min type" (den type, der altid tænder mig mest - noget rent fysisk,
som de fleste kvinder nok ikke vil forstå). Da jeg var omkring 65,
havde jeg (igen) startet eget firma, som gik så dårligt, at jeg måtte
lukke det. Det nedsatte min sexlyst betydeligt og har også medført
problemer med at gennemføre længe nok eller med selv at kunne få
orgasme. Lukning af firmaet medførte en midlertidig bedring; men
økonomiske problemer og tiltagende alder gør desværre, at jeg stadig
ikke er nær så aktiv som i begyndelsen af tresserne, hvor jeg var nygift
og følte mig som en ung mand.
Summa summarum: Jeg tror, at travlhed og problemer er det største
problem for en mand - og vel i grunden også for en kvinde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sanne Bülow

Dato : 04-07-02 10:49

golden <guessagain@thinktwice.info> scribbled:

> [...]

> tilfredsstillinde sex, at de har hårdt arbejde og er trætte osv. Men
> men for mig er det bedste med en god omgang ca. 1 gang om dagen.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg har i en periode oplevet den
anden side af historien, at min mand simpelthen havde mere lyst til sex end
jeg, og det skabte da også problemer. Jeg følte næsten hele tiden det der
pres, at han gerne ville have sex, og for en kort periode handlede det
nærmest om at undgå sex.
Det ville jeg ikke acceptere, da jeg hurtig kunne mærke det gik ud over
vores parforhold på andre områder også, så jeg begyndte ligeså stille at
analysere situationen.
Det jeg kom frem til var, at vi ofte dyrkede sex, når han lagde op til det,
hvilket som regel var når jeg var gået i seng (vi går sjældent i seng på
samme tid), eller på anden måde sad og slappede af. Dette var ofte
tidspunkter hvor jeg var træt og havde allermest lyst til bare at slappe af.
Så det var virkelig ofte meget dårlig timing. Samtidig var jeg selv slem til
hvis lysten greb mig f.eks hvis vi var midt i et eller andet at skubbe den
væk og så kom der jo ikke mere ud af det.

Jeg tog en beslutning, at sex skulle være på begge vores præmisser, i
praksis betød det, at jeg lagde op til sex, når lysten kom, om det så er
midt i opvasken, så fik den altså vente, snakkede med min mand om, at det
ikke var lysten til ham der var væk, men at jeg altså ofte var for træt, når
jeg var gået i seng.

Resultatet er at vi idag sjældent dyrker sex, når vi går i seng, men på alle
mulige andre tidspunkter af døgnet, hvor vi begge har lyst, og det fungere
ganske fint.

Men en ting jeg kan huske fra den periode, var et meget stort ønske om, at
næste gang fik jeg mulighed for at tage intiativet. For hver gang han nåede
at tage intiativet oplevedes det lidt som en fiasko, fordi man endnu engang
ikke fik mulighed for at vise, at man altså havde lyst til sex, bare ikke
lige nu.... Og i den periode hvor dette stod på, kom jeg med undskyldninger
for min manglende lyst både overfor min mand men også overfor mig selv,
måske mest fordi jeg aldrig havde forestillet mig selv i den rolle, jeg
havde aldrig haft det problem før og også fordi det er enormt hårdt at
skulle afvise den men elsker.

Jeg ved ikke om det er en løsning for dig, kommer jo meget an på hvordan din
mand oplever alt dette. Men måske at du i en periode blev gode venner med
håndbruseren og dildoen og så lod din mand komme til dig i en periode.

Knus
--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;

Fra : Tomas O.

Dato : 04-07-02 11:12

Sanne Bülow skrev i <news:ag15lm$1ld2$1@news.cybercity.dk>

SNIP

*stående bifald* for at klare det på en rigtig god måde

Fra : Sanne Bülow

Dato : 05-07-02 00:35

Tomas O. <tfo@gmx.net> scribbled:

> SNIP
>
> *stående bifald* for at klare det på en rigtig god måde

Jamen tak skal du da ha, jeg ved ikke om det er *rigtigt* men det virkede da
for mig Det er underligt, når jeg tænker på det idag virker det helt
uvirkeligt, måske fordi det bare kører nu.

Fra : golden

Dato : 04-07-02 20:29

Det er sjovt du skriver det, for som jeg har det pt. lader jeg faktisk ham
lægge op til det meste, for netop at undgå presset. med min nuværende
partner er problemet dog ikke så stort, da han er yderst lydhør og meget
legesyg....*s*

mvh.
golden

Fra : Sanne Bülow

Dato : 05-07-02 00:36

> [...]

> faktisk ham lægge op til det meste, for netop at undgå presset. med
> min nuværende partner er problemet dog ikke så stort, da han er

Tillykke med det, det er virkelig dejligt at høre
Knus