Mac Opkaldsprofil til NetExpress
Fra : Steen

Dato : 19-06-02 12:14

Jeg har fået installeret TDC's NetExpress ADSL.
Da der ikke er noget installationssoftware med til Mac, håber
jeg der findes en der ved, hvordan man gør for at komme
på nettet. Mit styresystem er Mac OS 9.2

mvh
Steen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-02 13:16

Steen <steen@uldahl.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har fået installeret TDC's NetExpress ADSL.
> Da der ikke er noget installationssoftware med til Mac, håber
> jeg der findes en der ved, hvordan man gør for at komme
> på nettet. Mit styresystem er Mac OS 9.2

Er det ikke med router sådan at der ikke skal anvendes software men blot
være konfigureret netværk?

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-02 19:16

"Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev:
> Er det ikke med router sådan at der ikke skal anvendes
> software men blot være konfigureret netværk?

Findes der ellers ikke også en opkaldsprofil, hvor
der ringes op til Internettet et sted?

Således gøres det i Windows XP, mon det kan bruges?
<http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-winxp.asp>

Windows 98/ME og Windows 2000:
<http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-raspppoe.asp>

Mvh.
Mikael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-02 11:09

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> crashed Echelon writing

> Således gøres det i Windows XP, mon det kan bruges?
> <http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-winxp.asp>
>
> Windows 98/ME og Windows 2000:
> <http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-raspppoe.asp>

Dette er kun hvis du kører uden router, hvis din linje er med router så er
det jo et alm. netværk du skal have.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-06-02 16:03

"Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev:
> Dette er kun hvis du kører uden router, hvis din linje er
> med router så er det jo et alm. netværk du skal have.

Jeg skal skam ikke bruge noget, det er Steen ;)

Venligst
Mikael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-06-02 12:42

> Jeg skal skam ikke bruge noget, det er Steen ;)

Sorry Mikael, det er også de her forbandet nye linser, de har indbygget
filter :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-02 21:39

"Steen" <steen@uldahl.dk> wrote in message
> Jeg har fået installeret TDC's NetExpress ADSL.

Tillykke

> Da der ikke er noget installationssoftware med til Mac, håber
> jeg der findes en der ved, hvordan man gør for at komme
> på nettet. Mit styresystem er Mac OS 9.2

Hej, aner overhovedet intet om MAC

Men det du skal finde, er et PPPoE (point to point protokol over ethernet)
Klient program...

En sådan klient er der indbygget i mange Routeren. Som du dermed kan bruge
til din NEtexpress..

Men ellers er det måske allerede indbygget i dit OS?

Under Mac OS X, extra software isn't necessary at all; you can use the
built-in PPPoE connection, which you configure in the Network pane of System
Preferences. It's possible to connect using OS X's Internet Connect utility,
but you don't have to--instead, you can use the Connection menu on the top
right of the OS X screen.

http://computers.cnet.com/hardware/0-1017-8-9415043-1.html

Her står der også nævt en PPPoE funktion...

Ellers prøv lidt på google.com

Held og lykke med det

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-02 21:42

> Under Mac OS X

Hmmm, det må så være et nyt OS fra Apple ???

http://www.apple.com.au/macosx/upgrade/specs.html