Part??
Fra : Karin Hansen

Dato : 19-06-02 09:40

Hej
Er der nogen der har brug for en part ca. 2 gange om ugen
i området omkring Rude Skov, Hørsholm, Holte.
Jeg har redet i 28 år. Haft egen hest i 20.
Den sidste hest jeg havde måtte sælges, da jeg blev "prikket"
på arbejdet.
Har så holdt en pause på 9 år og er lige kommet igang igen
de sidste 6 måneder.
De sidste par år jeg havde egen hest, red jeg Langdistance.

Mvh. Karin

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-06-02 10:11

"Karin Hansen" <krh@post.dk> wrote:

>Den sidste hest jeg havde måtte sælges, da jeg blev "prikket"
>på arbejdet.

Øhh...
Jeg har altså ikke brug for en part,
men hvad er "prikket" på arbejdet?

Stak du dig eller var der nogen der smed maling efter dig...?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-06-02 11:05

In article <rrh0hu84fh5c3t0rej1dfqavdt13c5g273@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

> Øhh...
> Jeg har altså ikke brug for en part,
> men hvad er "prikket" på arbejdet?
>
> Stak du dig eller var der nogen der smed maling efter dig...?

Den kommentar var ikke særlig pæn Ole. Karin blev fyret fra sit
arbejde af en eller anden grund som vi ikke behøver at komme
ind på her. Da hun blev fyret kunne hun ikke beholde sin hest,
det koster immervæk let 3.000 pr. måned at have hest i det område
hun nævner.

Nå men, til part sagen. Min søster og jeg har selv lige søgt efter
en part de sidste par måneder. Vi har forsøgt her, og vist nok andre
steder på nettet, samt i DBA. Det var først et opslag på ridestederne
i nærheden der gav bonus. Vi var vel igennem en 4-5 stykker før vi
fandt en der passede til hesten, og som syntes vedkommende passede
til hesten. For nogle var det et problem at vi ville have 2 dage om
ugen, for andre ikke.

Mit råd er at du besøger de forskellige ridesteder rundt omkring
hvor du bor og laver et opslag. Husk små sedler som kan tages med.
Af de steder jeg lige umiddelbart kan nævne er: (først de 5? steder
vi har stået, og så resten)
Hjortekær:
   ingen ridehus, selvpasser stald, der var dog morgen og
   aften fodring. Tæt på dyrehaven, hvor ret mange red.
   1? 20?x40? ridebane, og en mindre. Nogle få tørre folde
   uden græs nok. Prisen var vist 700-800 for boksleje, og
   så ca. det samme i foderudgifter (hø+halm). Stod der
   først, og i 6? måneder?
   (lige ved siden af var der et sted hvor hestene blev
   passet, men også uden ridehus)
Høsterkøb:
   stod der ret kort tid, da det var for langt ude for os.
   Der var et 20x40 ridehus, men det brugte vi ikke. Knapt
   så dyrt, men langt ude. Hesten blev passet. Der var lige
   ved siden af et andet sted, som også brugte ridehalden.
?? sted, kraks kort 96, J5:
   Stod der et nogle måneder, da det dels blev for koldt
   uden ridehus, og dels var det langt ude. Desuden passede
   hesten ikke ind på fold holdet, og der kom noget negativt
   ud af det. Havde en dårlig dressurbane med mange sten.
   En springbane. Ingen rytterfasiliteter, dvs. intet toilet
   rytterstue, ... Rudeskov lå lige over Birkerød kongevej.
   kostede lige under 2k. Pga. af fredning intet ridehus.
Stenrødgaard (Lyngby-Taarnbæk ridecenter)
   ligger tæt på jægersborg station, samt på motorvejen.
   Har ret mange heste, men knapt så mange folde. Der er
   knapt så mange der red i skoven (dyrehaven) dengang vi
   stod der. Har et 20x40 ridehus, og et 11x22. En spring-
   bane, uden vandgrav, forhøjninger og andre sjove ting.
   En? udendøres dressur bane, der vist er 30x60 ? Har
   skridt maskine. Vi forlod det fordi vores hest ikke
   kom på fold, og vores mor der var på besøg en enkelt
   gang fik forbud mod at kommentere vores ridning.
   Vi stod der i 13 måneder. De har nogle beridere og
   elever tilknyttet. Prisen var dengang 2990,-
Ørholmgård:
   Der står vi nu, det hidtil bedste sted. Mere fold end
   stenrødgaard + ridehus, men der er færre der bruger det.
   en 20x40 ridehus + udendøres ridebane. En stor springbane
   koster 2600? + 250 i foldordning. Kommer på fold hver
   hverdag, men ikke i weekend. Ny istandsat. 2 saddel bomme.
   (pt. bruger vi dog 3, men der er ledige, og ejer ved det
   godt (spring, dressur, + en spansk saddel) 2 hovedtøjs
   hængere, hvilket er dejligt, da vi på et tidspunkt havde
   gang i 3 hovedtøj, nu kun 2. Lyse og venlige omgivelser.
   rytterstue. Godt miljø. Knapt så stort, og ikke så mange
   heste eller mennesker. Nogle få rideskole ponier, og så
   ellers private heste + parter. Ejerens 4 børn rider der,
   og har vel en hest hver? Klods op af dels Geels skov
   (over skodsborgvej) og dels Ravnholm skov, der leder over
   til dyrehaven og hegnet.
   Vi bliver sandsynligvis her indtil vi flytter fra Kbh.

Steder vi ikke har prøvet:
Holte - stort, med mange heste.
Petersborg? - krak 87, C7 - lige nord for rudeskov. Knapt så
    mange heste, et stort ridehus. Dyrt?
Lundtoft - intet ridehus, ellers kender jeg det ikke.
Dyrehavegård - intet ridehus, klods op af dyrehaven.
Skovrødgård? - Gætter på at det er et heste sted. Dengang vi
    stod på krak 96, J5, var der et ridested lige
    syd for rudeskov, men nord for Birkerød kongevej.
?? sted, har kun set det fra heste ryg. Ligger i krak 97, et
eller andet sted øst for rudeskov, og vest for motorvejen. Har
vist engang været et kendt military sted? De havde vist ridehus.

JonB

Fra : Karin Hansen

Dato : 19-06-02 11:41

Jon Bendtsen wrote:

SNIP en hel masse oplysninger.

Hej Jon

Tusind tak for alle de gode forslag.
Et par af stederne har jeg allerede været, men jeg vil da
også prøve nogle af de andre.

Mvh. Karin