Samba, måske UNICODE probem ?
Fra : Brian

Dato : 19-06-02 08:38

Hej

Jeg er stødt på et træls problem.
En Apple maskine jeg har mødt, pæn sag i øvrigt, har et problem med at
præsentere de danske karaktere (æøåÆØÅ) for sine windows klienter.
Mac klienterne ser dem fint nok. (Men de ser dem jo heller ikke via samba)

Kan samba have et problem med at mac'ens filsystem er baseret på unicode ?
Jeg kender flere linuxmaskiner som viser de danske tegn uden problemr.

sat i smb.conf er bla:
Client code page = 850
Character set = ISO8859-1

Character set har været fjernet uden at det gjore nogen foreskel.
Nogen gode ideer anyone ?

MVH. Brian

Fra : Brian

Dato : 19-06-02 08:55

Glemte lige at sige at det er en osX maskine...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 09:04

Brian <spamme@it-bakken.dk> writes:

> Character set = ISO8859-1
>
> Character set har været fjernet uden at det gjore nogen foreskel.
> Nogen gode ideer anyone ?

Mac'en kører ikke med ISO-Latin men med MacRoman når det drejer sig om
filnavne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Kent Friis

Dato : 21-06-02 17:34

Den Wed, 19 Jun 2002 09:38:04 +0200 skrev Brian:
> [...]
>Client code page = 850
>Character set = ISO8859-1
>
>Character set har været fjernet uden at det gjore nogen foreskel.

Windows er da skiftet fra 850 til windows-1251 (iso8859-1 lookalike) for
mange år siden. Jeg går ud fra det også gælder over netværket...

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel