Skybrud.
Fra : Holm

Dato : 18-06-02 19:32

Godaften derude i landet.

Jeg sidder her en meget meget regnfuld aften.....i nordjylland !!
Mine tre heste havde jeg taget ind ved middagstid fordi der simpelthen var
sort af fluer i denne hede tordenluft......

Jeg skal da lige love for at vejguderne skar tænder og lod Thor fare over
himlen !
Senere blev det lidt opholds-vejr igen og jeg lukkede hestene ud i en lille
fold nær ved huset, men det holdt jo ikke længe og så stod det ned i stænger
med en kulsort himmel og orkan agtig storm, så jeg ville skynde mig at tage
hestene ind igen, mest for Asi´s skyld og fordi lyn ofte kan finde på at slå
ned herude med knækkede træer til følge ( uha ).....
Tror I så den lille lort ville med ind ??
Nix.
Skidt med mor som vrinskede meget bekymret...Asi drønede rundt på
gårdspladsen og slog kæmpestore bukkespring.
Ørerne stod lige frem og øjnene lyste af morskab, og kom vi for tæt på, os
to mennesker, så sparkede det bette bæst ud til højre og venstre ....så nu
skal jeg lige have en alvorlig snak med
Hr.Føl-her -bestemmer-jeg-bare-ha-ha-!!

Vi blev drivvåde og fulde af mudder og glæde over al den energi og vilje som
Asi besidder!! :0))

Vi har fjernet et par flåter på hestene også . Er der andre der også oplever
flåter på jeres heste ?
Det er bare verdens værste væmmelige væsener !! ( Flåter, altså !! )
Regnvejrs hilsen
Holm

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-06-02 07:09

Holm wrote:
> [...]
> to mennesker, så sparkede det bette bæst ud til højre og venstre ....så nu

Det var et tordenvejr ud over det sædvanlige. Til aften gik vi ude og
lavede ridebane, og kunne se hele tordenvejret trække op fra horisonten.
Det kom af nogen intetsigende hvide skyer og blev helt mørkt og
grønligt. Så kom vinden! Den var omkring kulingstyrke vil jeg tro og
varm og mættet af fugt.

Så gik der ikke mange minutter før regne begyndte (vi nåede lige akkurat
at redde værktøjet).

5 af hestene var lukket på græsfold, hvor der ikke rigtigt var læ for
den retning regnen kom fra, så vi ville lukke dem på jordfold, så de
kunne få læ og halm.

Men de havde alle 5 parkeret sig solidt i hjørnet med bagenden op imod
regnen. Vi måtte have gang i de helt store overtalelses-evner (og en pæn
portion eder og forbandelser) for at lokke dem ind.

> Vi blev drivvåde og fulde af mudder og glæde over al den energi og vilje som
> Asi besidder!! :0))

Ja, jeg kan nu konsatere at en t-shirt, jeans og træsko ikke giver den
helt store beskyttelse mod den slags vejr. Og lige så snart vi kom ind -
og jeg fandt kameraet frem - så var tordenvejret ovre.

> Vi har fjernet et par flåter på hestene også . Er der andre der også oplever
> flåter på jeres heste ?
> Det er bare verdens værste væmmelige væsener !! ( Flåter, altså !! )

Ja, det sætter sig ind imellem på hestene. Det er ofte de samme heste
der angribes synes jeg. F.eks. har vores 1-års haft en del her i foråret.

-dennis