IE til *nix ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-02 11:16

http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?ID=3654&app=def&i=4

Når den kan køre på Mac OSX burde den vel også kunne køre på en anden
type *nix ikke ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-06-02 11:29

Henrik Stidsen wrote:
> Når den kan køre på Mac OSX burde den vel også kunne køre på en anden
> type *nix ikke ?

Det har den også gjort længe på diverse kommercielle unix'er, men
Microsoft vil ikke porte den til linux. Jeg synes jeg har hørt et rygte
om at den rent faktisk er portet til linux af nogle af Microsofts
udviklere, men det betyder næppe at den bliver frigivet (det er 3½ år
siden jeg hørte det).

--
Lars Kongshøj

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-06-02 12:23

Lars Kongshøj wrote:

> Jeg synes jeg har hørt et rygte
> om at den rent faktisk er portet til linux af nogle af Microsofts
> udviklere, men det betyder næppe at den bliver frigivet (det er 3½ år
> siden jeg hørte det).

Det er der vel også en hvis logik i at de ikke gør.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-06-02 11:33

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> writes:

> Når den kan køre på Mac OSX burde den vel også kunne køre på en anden
> type *nix ikke ?

MSIE kører på Solaris/sparc og HPUX/pa-risc og det har det gjort meget
længe. At MSIE kører på OS X, mon ikke det bare er på grund af
bagudkompabiliteten? (OS X kan da køre ældre Mac-programmer?)

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 11:42

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> MSIE kører på Solaris/sparc og HPUX/pa-risc og det har det gjort meget
> længe. At MSIE kører på OS X, mon ikke det bare er på grund af
> bagudkompabiliteten? (OS X kan da køre ældre Mac-programmer?)

Nej, IE til OS X udnytter det fuldt ud, og kan ikke koere under
tidligere versioner af Mac OS.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 11:41

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> writes:

> http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?ID=3654&app=def&i=4
>
> Når den kan køre på Mac OSX burde den vel også kunne køre på en anden
> type *nix ikke ?

Nej. OS X benytter ikke X11 men Aqua som frontend, og IE er skrevet
til dette.