ukrudtsmiddel.
Fra : Camilla Reib

Dato : 18-06-02 09:23

Vi har nogle folde, men der er simpelthen så meget ukrudt på dem, og hestene
gider ikke æde det.
Kan man få noget der dræber ukrudt men lader græsset stå??
Eller er det nødvendigt at så det hele om...?
Det græs der nu er under al ukrudtet, er der ikke meget næring i , da
ukrudtet tager det hele...

Hvis man kan købe noget at sprøjte med, hvor kan det så købes henne?

Hilsen Camilla.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 18-06-02 10:56

"Camilla Reib" <c_reib@post.cybercity.dk> wrote:

>Kan man få noget der dræber ukrudt men lader græsset stå??
>Eller er det nødvendigt at så det hele om...?

Når ukrudtet tager over er det på høje tid at omlægge folden. En fold
skal helst omlægges hver 4. år. Først grundet det problem du
beskriver, dernæst er det en del af bekæmpelsen af parasitter.

Foråret er tiden til omlægning. Så korn (havre) med græsudlæg. Slå
havren grøn i juli og du har en pragtfuld fold et per måneder senere.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 19-06-02 12:16

Tanken om at skulle sprøjte og samtidig lade sine dyr æde af det, er ikke
særlig rar.

Jeg ville hellere skynde mig at slå det hele så det saftige græs kan komme
op.

Lotte

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-06-02 12:54

Charlotte Andersen wrote:
> Tanken om at skulle sprøjte og samtidig lade sine dyr æde af det, er ikke
> særlig rar.

Meningerne om den slags varierer meget. Det varierer også en del hvad
man sprøjter med.

Men det fik mig til at tænke på, om der kunne være nogle problemer
(eller teorier om problemer) ved at gøde marken med kunstgødning?

> Jeg ville hellere skynde mig at slå det hele så det saftige græs kan komme
> op.

Ja, det vil jeg også foreslå. Og hvis det er helt slemt bør det lægges
om. Ellers kommer ukrudtet sikkert bare op igen sammen med græsset.

-dennis

Fra : Pia

Dato : 19-06-02 18:04

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> wrote in message
> Men det fik mig til at tænke på, om der kunne være nogle problemer
> (eller teorier om problemer) ved at gøde marken med kunstgødning?

Har kunstgødning indbygget anti-ukrudtsmiddel? Jeg ved de har brugt det på
gården hvor jeg flytter hen, og det er jo nogen meget saftige folde. Mange
bruger det, blot må hestene ikke komme ud i en periode, så forsvinder det
åbenbart. Meeeen.... man mistænker jo at det alligevel sætter sig ligesom
alle tilsætningsstofferne i vores mad.

:Pia

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-06-02 07:18

Pia wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> wrote in message

> Har kunstgødning indbygget anti-ukrudtsmiddel?

Nej, det tror jeg så til gengæld ikke. Jeg tænkte kun på selve gødningen.

-dennis

Fra : tnf

Dato : 22-06-02 10:19

Slå det græs af de ikke gider æde.

Så kommer der frisk fra bunden af.

Så behøver i faktisk talt ikke ligge om.

Vores Mark har ikke været lagt om i 7-8 år, og den giver FINT hø og masser
af græs hvert år.... Og den har ikke været gødet i 3 år nu.

En nyomlagt mark er det også sværre at styre hestene på. f.ex. vores der går
ude dag og nat i denne dejlige tid, har vi selv svært ved at styre på den
gammel mark. De bliver hurtigt forfangen på nyomlagte marker hvis ikke man
passer meget på.

tnf