Skærme
Fijala 3554
Hvilke skærme har "dual input" ?
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-02 06:20

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en ekstra lille PC. I den forbindelse
bliver der også brug for en skærm mere. Jeg kom til at tænke på en kammerat
der havde en gammel Sony G400... tror jeg nok. Der var i hvert tilfælle dual
input på, så man på skærmen kunne skifte mellem to PC'er.

Er der andre producenter end Sony der laver dual input?

En løsning med en switchbox vil, som jeg har forstået, give en forringet
billedkvalitet eller der det kun med de helt billige modeller det er et
problem?

--
Lars

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 18-06-02 09:48

Der er mange skærme som har dual input, dog er det typisk ikke den
billigste serie. Sony, Eizo, Hitachi kender jeg ihvertfald til.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-06-02 16:41

Eivind Andreassen wrote:
> Der er mange skærme som har dual input, dog er det typisk ikke den
> billigste serie. Sony, Eizo, Hitachi kender jeg ihvertfald til.

Ja, det ser udtil at man få lov til at slippe lidt ekstra kroner, men på dan
anden side sparer man også en hel monitor (så'n da) Tak for svaret... jeg
vil kikke lidt på deres udbud.

Fra : Blaster

Dato : 18-06-02 18:13

Det er kun de billige switch bokse der giver dårligere billedekvalitet. Og
dog.. jeg kører 1600*1200@85hz pt. og jeg kører med en switch box til ca.
700 kr., jeg kan ik se noget betydningsfuld forskel. læs en test af den
switch box jeg har her (den får gode ord med på vejen, og jeg er helt enig):
http://www.hardinfo.dk/tests/andet/default.asp?ID=377

Mvh

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-06-02 16:45

Blaster wrote:
> [...]
> betydningsfuld forskel. læs en test af den switch box jeg har
> her (den får gode ord med på vejen, og jeg er helt enig):

700kr.... ja det var da ikke så galt. Jeg regner også med at køre 1600x1200
og hvis billedkvaliteten stadig er god, kunne det være en mulig løsning.
Tak for svaret

--
Lars

Fra : Blaster

Dato : 20-06-02 20:09

Jeg kan ik se forskel.. og jeg er normalt rimelig kritisk.. hvis der er en
forskel, har den ikke nogen betydning..