spgm. ang. UT på LAN...
Fra : J.F.K

Dato : 17-06-02 16:25

Hej venner!

Min kammerat og jeg holder af og til nogle spille-weekend'er, hvor vi
udelukkende spiller Unreal Tournament.
Men det driller altid på en eller anden måde Vi kører enten med med et
krydset kabel og nogle gange via en switch med almindelige kabler, men
uanset hvilken måde vi kobler op på så ser puterne hinanden med det samme og
det hele virker fint, men efter 20-35 min. så begynder nettet/forbindelse at
hakke, og det går altid værst ud over min ven's pc'er den næsten fryser!
Vi har næsten samme konfig.:
Mit - System: WinMe, Detonator 21.83
Asus A7V266-E m. Raid, AMD XP 1800+, Silent Viking, Crucial pc2100 (256mb x
2), Asus V8200 T5 Deluxe 64MB, WD 100GB + IBM GXP60 61,5GB, 300watt psu.

Han's - System: WinMe, Detonator 21.83
Asus A7V266-E m. Raid, AMD XP 1800+, Silent Viking, PQI pc2100 (256mb),
Daytona Ti200 128MB, IBM GXP60 61,5GB, 300watt psu.
Jeg ved med sikkerhed at det ikke er pga. varme fordi de begge ligger på ca.
63-65 grader ved fuld load.

Hvad gør vi galt? Er det netværks indstillinger i windows eller er det
dårlige netkort ?

--

mvh. John

Fra : Kim Monberg

Dato : 17-06-02 18:27

Vi kan ikke se hvilke netkort der er i maskinerne, eller er det integreret
på mb, og hvilketn type er det?

Er det den nyeste UT 4.36 i kører med også?

Har i prøvet med en Win98se, jeg ved ikke om det er WinME der kan være
problemet, men jeg ved at det under W2K kan skabe lidt problemer med
performance.

Mvh:
Kim Monberg

Fra : J.F.K

Dato : 17-06-02 18:49

Det er "GOTY" udgaven som er født v436!
Mht. vores netkort så er mit et eller andet "Compaq" noget i 100mbit og min
vens er et Realtek 100mbit og kablerne er helt nye...

mvh. John

Fra : J.F.K

Dato : 17-06-02 18:53

Upps!
I kontrolpanelet/System/Enhedshåndtering står der:
Compaq Netelligent 10/100 TX PCI UTP Controller

ved ikke om det hjælper!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-02 20:06

"J.F.K" <flintstone@oncable.dk> wrote

> Hej venner!
>
> Min kammerat og jeg holder af og til nogle spille-weekend'er, hvor vi
> udelukkende spiller Unreal Tournament.

Nå...og hvorfor er vi ikke inviteret....?...

> [...]
at
> hakke, og det går altid værst ud over min ven's pc'er den næsten fryser!

Hvilken stilling står jeres netkort i ?
10/100/auto speed ?
half/full/auto duplex ?

Når I bruger switch [som vel er 10/100mbps], så tving netkortene til 100mbps
og FullDuplex [ALDRIG i Auto !!]

> [...]
> Asus A7V266-E m. Raid, AMD XP 1800+, Silent Viking, PQI pc2100 (256mb),
> Daytona Ti200 128MB, IBM GXP60 61,5GB, 300watt psu.

Win95/98/Se/Me/og-hvad-de-nu-hedder er ikke specielt velegnet til at hoste
noget-som-helst.

Find en gammel pc [P3-500] og installer NT4, hvis I er mest til Winblows
[tager ca 30min]
Hent så http://stfu.orangenet.dk/filez/server-stuff/utserver436final.zip
Det er en dedikeret UT-4.36-server....kører 100% på NT4.
Stil den ovre i hjørnet [vigtig detalje]...og nu kan I spille ordentligt

På Win2000 får man 'Creeping-Ping-Of-Death' [uhuuuu...der skal gerne lidt
ekstra tryk på 'Death' når man udtaler det...] ved hvert map-skifte...som
gør at ping stiger til 1000+ i et par minutter.
Som Mads skriver, så er der nu endelig kommet en fix til dette.

Ellers kan FreeBSD eller en Linux-distro anbefales.
Dog er web-admin knækket på Linux kernel 2.4.x

--
Mvh Henrik.

Fra : Glen Madsen

Dato : 17-06-02 20:26

> [...]
ca.
> 63-65 grader ved fuld load.
>
> Hvad gør vi galt? Er det netværks indstillinger i windows eller er det

Er du helt sikker på at det er nettet der hakker? Grunden til at jeg
spørger, er at mit UT også begynder at hakke efter som regel 20 minuters
spil, jeg troede i starten at det var mit internet, men en dag proevede jeg
for sjov at spille lidt practice, og sørme om ikke den også gør det der
Kan ikke finde ud af hvad helvede der er galt, men mistænker lidt mit
Daytona GF 3 kort, samme model som din vens.
Glen