Bilag
Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-02-01 15:25

Er det iorden at man gør følgende:

Bilag udskrives på et blankt stykke papir med info om modtager/afsender
(fakturanr osv.)

Bilag indsættes så i én mappe. Alle faktura m.m. indsættes i andre mapper,
således at man har dem ordnet efter afsender/modtager.
Det vil dog stadig være nemt at finde en faktura udfra bilags'mappen.

Men er det ok at gøre det på den måde?

--
Niels

Fra : IMB

Dato : 11-02-01 22:49

Hej Niels

Du SKAL have dine fakturaer (= omsætning) i nr. orden i en særskilt mappe (A4)
Dine lev.regninger kan du have i bilagsnummer orden (som kassebilag), men hvis
du kører kreditorstyring kan du arkiverer alfabetisk/nummerorden i særskilt mappe.

Hilsen
Inge

Niels Henriksen <niels@ryttersnak.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:966730$120a$1@news.cybercity.dk...

Fra : Niels Henriksen

Dato : 12-02-01 09:30

Dvs jeg kan gøre som jeg har beskrevet? Fint

Niels

Fra : IMB

Dato : 12-02-01 21:28

Dine fakturaer til kunder skal være i nr. orden - ikke navneorden, af hensyn
til moms(Told/Skat).

da du skriver bilag - mener du vel udgifter o.l.

Inge

Fra : Niels Henriksen

Dato : 13-02-01 01:15

> Dine fakturaer til kunder skal være i nr. orden - ikke navneorden, af
hensyn
> til moms(Told/Skat).
>
> da du skriver bilag - mener du vel udgifter o.l.

Et bilag er alt.. Det være faktura fra leverandør eller til kunder. Som jeg
har gjort det nu er at alle bilag er kommet i én mappe og nummeret.

--
Niels Henriksen
www.ryttersnak.dk

Fra : janus

Dato : 14-02-01 16:40

IMB <imb@post9.tele.dk> wrote:

> Du SKAL have dine fakturaer (= omsætning) i nr. orden i en særskilt mappe (A4)

Er der krav om at det skal være A4? Vil T&S blive knotne over
eksempelvis US-letter-formatet?

-j

--
Boligløs pr. 1.4.01. Søger lejlighed i København.
Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-02-01 20:24

In <1eotvjk.16gwumydnsew0N%janus@netcetera.dk>, on 02/14/2001
at 03:40 PM, janus@netcetera.dk (janus) said:

>Er der krav om at det skal være A4? Vil T&S blive knotne over
>eksempelvis US-letter-formatet?

Det der er krav om, er at man kan følge dine transaktioner og så vidt muligt
sikre at du ikke kan snyde med vægtskålen. Den mest anvendte metode er at
fakturaer nummereres fortløbende og bogføres med dette nummer under salg - der
må ikke startes forfra på nummereringen ved årsskifte. Alle øvrige bilag (som
oftest udgifter) nummereres fortløbende startende med nr. 1 ved hvert årsskifte.
Det er ligeledes normalt at man har mapper til fakturaer og mapper til øvrige
bilag og at de sidder i nummerorden indenfor hver mappe.

/Knud

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-02-01 17:45

Knud Berggreen <kub@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> med nr. 1 ved hvert årsskifte. Det er ligeledes normalt at man har mapper
> til fakturaer og mapper til øvrige bilag og at de sidder i nummerorden

ja... I know, men det var nu ikke det, jeg hæftede mig ved og spurgte
om...

-j

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 19-02-01 23:35

Den præcise ordlyd kan du læse i bogføringsloven.

http://www.folketinget.dk/samling/19981/lovforslag_som_vedtaget/L63.htm

Mvh. Jørgen