/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Karburator størrelse
Fra : Michael Thomsen


Dato : 17-06-02 13:56

Hej

Er der nogen som kan sige om min teori holder?

Hvis jeg har en 17.5mm karburator og en 21mm

Der sidder en 85 dyse i 21mm og den kører fint, men jeg vil skifte en 17.5
Jeg sætter en 85 dyse i. Skal den så ikke give lige så meget benzin?

størrelsen på karburatoren er vel bare størrelsen på luft indtaget? Jo
større karburatoren er jo mere luft kan den få ind.

Mvh Michael



 
 
Allan Riise (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-06-02 14:23

Michael Thomsen <gichael@hunters.dk> scribbled:
> Hej
>
> Er der nogen som kan sige om min teori holder?
>
> Hvis jeg har en 17.5mm karburator og en 21mm
>
> Der sidder en 85 dyse i 21mm og den kører fint, men jeg vil skifte en
> 17.5 Jeg sætter en 85 dyse i. Skal den så ikke give lige så meget
> benzin?

Nej, ikke nødvendigvis !!

> størrelsen på karburatoren er vel bare størrelsen på luft indtaget? Jo
> større karburatoren er jo mere luft kan den få ind.

Mon ikke der også er forskel på størrelsen af hullerne og diameteren i selve
strålerøret ?? Det v3ed jeg ikke om der er hvis du "kun" går fra 17.5 til
21, men da jeg gik fra den lovlige karb. på min FS1 til en 17.5, var der
tydelig forskel på strålerørsstørrelsen !!

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --
-- www.winxp-dk.dk --
-- Det er af fulde børn, man skal høre sandheden !! --



Brian/Hekto (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 18-06-02 08:54

In article <aekmci$m0u$1@news.cybercity.dk>, gichael@hunters.dk says...
> Hej
>
> Er der nogen som kan sige om min teori holder?
>
> Hvis jeg har en 17.5mm karburator og en 21mm
>
> Der sidder en 85 dyse i 21mm og den kører fint, men jeg vil skifte en 17.5
> Jeg sætter en 85 dyse i. Skal den så ikke give lige så meget benzin?
>
> størrelsen på karburatoren er vel bare størrelsen på luft indtaget? Jo
> større karburatoren er jo mere luft kan den få ind.
>
> Mvh Michael
>
>
>

Hastigheden på luftstrømmen i en stor kaburator er mindre end i en lille!
Derfor hiver den ikke lige så meget benzin med op fra dysen.
Af samme årsag trækker en stor kaburator dårligere ved lave omdrejninger!

Hastigheden på luftstrømmen igennem indsugningen er afgørende for hvor
stor inerti der opbygges i luftmassen, og dermed hvor meget benzin/luft
der fortsat strømmer ind, når stemplet er på vej ned igen.
Der er både grænser for hvor høj hastigheden = modstanden i indsugningen,
og hvor lav = dårlig trækkraft, kan være.

Faktisk var østtyskerne og MZ nogen af de første der målte og beregnede
på 2T-motorer, og udviklede ekspansionskammeret, samt nogel (dengang)
lynhurtige små racere, med drejeventil istedet for membranventil, som
kendt fra scootere m.m..

http://www.nolimits.no/biblioteket/motor/expansion_chamber.htm

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste