Suzuki Samurai
Fra : Per Frandsen

Dato : 16-06-02 17:22

Hejsa

Jeg har netop købt en Suzuki Samurai og da jeg aldrig har haft knallert før
(på grund af min alder ;)) har jeg et par spørgsmål som i sikkert kan svare
på.

Mit bagdæk virker lidt fladt, hvor højt skal lufttrykket være ? Der står
ikke noget på dækket.

Når motoren er blevet varm er den svær at starte igen. Man bliver nødt til
at gi den lidt gas for at den kan. Hvordan kan det være ? Det er også
ligesom at den trækker dårligere når den er varm !

Hilsen Per

Fra : Fam Hauge

Dato : 16-06-02 21:10

> Mit bagdæk virker lidt fladt, hvor højt skal lufttrykket være ? Der står
> ikke noget på dækket.

plejer at ha´et lufttryk på 30......eller bare til dækket er hårdt nok

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 16-06-02 23:35

> Når motoren er blevet varm er den svær at starte igen. Man bliver nødt til
> at gi den lidt gas for at den kan. Hvordan kan det være ? Det er også
> ligesom at den trækker dårligere når den er varm !
Havde det samme problem med min... viste sig at cylinderen var blevet
udboret to overstørrelser... men man kunne ikke få et stempel som passede
100 % godt i den... det passede ok når den var kold, men når den blev varm
så udvider metallet sig jo, og så passede den ikke helt
Ellers kunne det evt. være din luftskrue (Det er stjerneskruen på højre side
af din karburator) som ikke står helt rigtigt... Det er det jeg tror mest
på...
Kan den stå i tomgang når den er blevet varm ? ellers prøv at pil lidt ved
tomgangsskruen (Det er lige-skruen på venstre side af karburatoren)
Jeg har et dæktryk på 35 på min, men såvidt jeg husker kører jeg med en
anden type slange end den den er født med... ved ikke om det har noget at
sige..
MVH
Morten

Fra : Per Frandsen

Dato : 18-06-02 14:45

Hej

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har et dæktryk på 35 på min, men såvidt jeg husker kører jeg med en
> anden type slange end den den er født med... ved ikke om det har noget at

Hmm...jeg har ellers købt den som værende lovlig.

Men okay, jeg vil prøve at kigge lidt på det.

Tak for svarene
Hilsen Per

Fra : Per Frandsen

Dato : 22-06-02 19:11

Hejsa igen

Jeg har været ved at pille lidt ved det, men så var der en ting der slog
mig. Hvor dælen sidder karburatoren ??
Jeg er total ny med knallert og ved ingen ting om det.
Skal jeg ind bag skjoldet, eller sidder de to skruer så man kan nå dem uden
på skjoldet ??

Hilsen Per