Investeringsejendomme
Fra : Søren Kirch

Dato : 16-06-02 16:28

Hej

Jeg skal i gang med at skrive HD seminar om investeringsejendomme og hvordan
disse behandles i årsrapporten. I den forbindelse vil jeg gerne høre om der
i denne nyhedsgruppe er nogen, der kan henvise til Internet links eller
anden litteratur, hvor jeg kan finde oplysninger herom.

På forhånd tak!

Søren Kirch

Fra : Jan

Dato : 16-06-02 17:15

Du kan jo begynde her

http://www.euroinvestor.com/ejendomme/

Fra : Søren Kirch

Dato : 16-06-02 21:17

Hej Jan

Har kun lige tjekket det link du har henvist til, men det ser spændende ud.

Mange TAK for hjælpen.

Mvh
Søren Kirch

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-06-02 19:49

"Søren Kirch" <s_kirch@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:6a2P8.58758$N46.1905433@news010.worldonline.dk...
> [...]
> i denne nyhedsgruppe er nogen, der kan henvise til Internet links eller
> anden litteratur, hvor jeg kan finde oplysninger herom.

Denne meddelse er sendt til mindst 4 NG uden crossposting,
Næste gang du sender samme indlæg til flere NG bedes du venligst crosposte iht netetiketten. Så slipper vi får at læse samme medelelse flere gange.

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Søren Kirch

Dato : 16-06-02 21:19

Hej Poul

Beklager hvis jeg har "overtrådt" nogle regler her på disse nyhedsgrupper,
men har ikke tidligere benyttet mig af denne tjeneste, så er uvidende om
"crossposting". Hvordan fungerer det?

Mvh
Søren Kirch

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 18-06-02 21:57

> [...]
> i denne nyhedsgruppe er nogen, der kan henvise til Internet links eller
> anden litteratur, hvor jeg kan finde oplysninger herom.

Investeringsejendomme vil nok oftest sættes til en forsigtig markedsværdi med eventuel tilhørende hensættelse af udskudt skat, hvis der sker en opskrivning.

Markedsværdien sættes i forhold til den forrentning man må forvente, en investor vil kræve af ejendommen. Hvad denne forrentning er, afhænger af markedssituationen og kan ligge fra 4% til 10%. I denne procent indregner man risikoen for at lejemålet ikke kan genudlejes. Så en ejendom med god beliggenhed og som nemt kan omstilles til flere brancher giver en lavere forrentning end en mere speciel ejendom ned i en sidegade.

I budgettet over resultatet, der bruges til at finde forrentningen tages højde for ejendommens stand mht. vedligeholdelsesudgifter.

Mvh. JørgenE