Sp: Kan man bare gå direkte ind???
Fra : Spooky©

Dato : 16-06-02 10:10

Hejsa...

Jeg sad forleden og diskuterede med nogle bekendte om, hvorvidt
det var muligt "bare" at kunne gå direkte ind på en anden -
fremmeds PC via f.eks. internettet og se hvad en bruger har
liggende på sin PC.

Jeg mener selv at det er muligt men at det kræver et bestemt
program el. lign for at kunne gøre det. De andre sagde at - det
kunne man ikke bare lige gøre men at man skulle være en inkarneret
Hacker for at kunne "kravle" ind for at "kigge" på en fremmed's
PC.

Jeg har osse hørt/fået fortalt, at man kan gøre det med at ganske
alm. FTP program. Det er - om jeg så må sige "afprøvet" med en
bekendt's PC, men det kunne ikke lade sig gøre!

Har "De" ret - eller - har jeg? Har jeg - hvordan kan man så bare
gøre det?

Nu har man jo set de film med "Hackers" osv. og er da selv lidt
nysgerrig, ikke dermed sagt at jeg vil hacke for - det har jeg 'O
og en sk.. forstand på, men - kunne være sjovt at vide alligevel.

mvh.,
Best regards,
-<·> Spooky© <·>-
Life is like a vacuum cleaner: Sometimes it sucks.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-06-02 10:58

Spooky© wrote:

> [...]
> det var muligt "bare" at kunne gå direkte ind på en anden -
> fremmeds PC via f.eks. internettet og se hvad en bruger har

Ja, selvfølgelig kan man det, jeg har lige været inde på din og
har taget et screenshot. <http://ugidelig.com/hacked.jpg> [*]

> Jeg har osse hørt/fået fortalt, at man kan gøre det med at ganske
> alm. FTP program. Det er - om jeg så må sige "afprøvet" med en
> bekendt's PC, men det kunne ikke lade sig gøre!

Det kan du hvis din ven har en ftpserver kørende, ellers ikke..

> Har "De" ret - eller - har jeg? Har jeg - hvordan kan man så bare
> gøre det?

Jeg hælder til at de for det meste har ret. På et ordentligt opsat
system kan man ikke bare vade ind og glo. Desværre er
defaultopsætningen af en del forskellige programmer ikke altid
særligt sikker, installerer du fx. en webserver bør du sikre dig
at du ikke automatisk får ftp, smtp og alt muligt andet med i
købet.

Microsoft fildeling kan også give huller, jeg har engang prøvet
(efter aftale) at taste en kammerats ipnummer ind i feltet "Search
for computers" i min stifinder og fik efter lidt ventetid adgang
til de ting han havde sharet på sin computer. Det var dog dengang
vi brugte isdn og modem, med en adsl router skal der normalt først
sættes portforwarding op før det kan lade sig gøre.

Prøv at checke <https://grc.com/intro.htm>, shields up - den kan
lave en hurtig test af hvilke porte den kan få adgang til på din
maskine. Det er ikke noget 100% garanti, men det er da en start..

Sikkerhed er i meget høj grad et spørgsmål om en gennemtænkt
opsætning, så et kategorisk "det kan ikke lade sig gøre" er for
optimistisk..

[*] ...inden du nu panikker helt, skal jeg lige sige det er fup.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-02 12:25

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in message

> Ja, selvfølgelig kan man det, jeg har lige været inde på din og
> har taget et screenshot. <http://ugidelig.com/hacked.jpg> [*]

Haha, den er da meget god

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-02 13:28

In article <3d0c7599$0$691$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> http://ugidelig.com/hacked.jpg

Virker ikke på MacOS X

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-06-02 14:13

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Virker ikke på MacOS X

Det er korrekt. jpg-filen er en renamet html-fil der åbner et
lokalt "stifindervindue" forklædt som et billede. Uden windows
virker det ikke. Det underholdende er at man ser et "screenshot"
af et c-drev. Først jubler man lidt over det stakkels offer og så
er det man opdager at det er ens eget c-drev. Det giver lige lidt
sved på panden når man ser et screenshot af sit eget drev liggende
på en fremmed hjemmeside..

Fra : Spooky©

Dato : 16-06-02 13:22

Fuuuuuuuuuuuu...!!!! Der blev jeg sq da lige nervøs et kort
øjeblik - indtil jeg så "kilden" på det html!!!

*LOOOOOOOL*

Den var sq god Thomas.... 3 - 0, til dig, øøøhhh...!!!! *GGGG*

Nå men, man kan altså ikke bare vade ind på andre's PC'ere sådan
uden videre kan jeg så forstå, med mindre man er et rigtig Geni
til at hacke osv.???

Mvh.

John.

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en
meddelelse news:3D0C6140.DB8C3662@anderledes.dk...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-06-02 14:08

Spooky© wrote:

> Fuuuuuuuuuuuu...!!!! Der blev jeg sq da lige nervøs et kort
> øjeblik - indtil jeg så "kilden" på det html!!!
>
> *LOOOOOOOL*

Min kammerat som er Novell CNE, MS et eller andet og en masse i
den dur røg lige i med begge ben. Jeg skrev i en chat "Lol, check
lige den her stakkel der har glemt firewallen, tror på han er
blevet hacket for hårdt!!". Først kom der et "lol!", så gik der 20
minutter og så kom der et "Shit, der nåede jeg sguda lige at
skifte kodeord på min homebanking og den slags.. lol"

> Nå men, man kan altså ikke bare vade ind på andre's PC'ere sådan
> uden videre kan jeg så forstå, med mindre man er et rigtig Geni
> til at hacke osv.???

Jeg vil hellere formulere det som "man kan ikke vade ind på folks
pc'ere med mindre de er sat skødesløst op"..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-02 13:27

In article <aehkkb$f5b$1@sunsite.dk>, Spooky© <Spooky_M_@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> liggende på sin PC.
>
> Jeg mener selv at det er muligt men at det kræver et bestemt

Ja. Det hedder DOS eller Windows. Og hvis du kører Linux skal du i
stedet bruge samba.

NET VIEW \\10.11.12.23

skulle vist vise hvilke drev han deler

NET USE X: \\10.11.12.23\C

tilkobler hans C drev som X på din maskine.

Problemet er, at folk som regel ikke sørger for at fildeling er slået
fra.

Fra : Spooky©

Dato : 16-06-02 19:55

FEDEST! - virker bare ikke ved nærmere eftercheck. ,-/

Men ideen var da spændende nok...

Mvh.

John

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-06-02 20:24

Povl H. Pedersen wrote:
> NET USE X: \\10.11.12.23\C

Mener du ikke c$ istedet for c?

Fra : Spooky©

Dato : 16-06-02 21:20

net use x: \\212.197.XXX.XX\c$

Hmm - virker heller ikke!!

"Netværksstien ikke fundet" - får jeg besked om...

Mv.

John

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev
i en meddelelse news:3D0CE5DE.7010304@example.net...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-06-02 23:23

On Sun, 16 Jun 2002 21:24:14 +0200, "Christian E. Lysel"
<chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:

>Mener du ikke c$ istedet for c?

Ikke på Win XP:
net use y: \\10.0.0.4\c
virker fint her.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-06-02 08:20

Jørn Andersen wrote:
> Ikke på Win XP:
> net use y: \\10.0.0.4\c
> virker fint her.

Dejligt, MS holder sig til én standard, nemlig at skifte konstant.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-06-02 20:45

On Mon, 17 Jun 2002 00:22:59 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

> Ikke på Win XP:

Jo, også på XP.

> net use y: \\10.0.0.4\c virker fint her.

Så er det fordi du har et share, der hedder C.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/