Norton Firewall x Netværk
Fra : Steen Sommer Anderse~

Dato : 15-06-02 22:08

Jeg har 3 pc'er i et netværk kørende på en hub der er tilsluttet et
kabelmodem. De 2 kører XP den sidste win98.

Mit problem er at efter jeg installerede Norton Firewall på samtlige
computere har jeg ofte svært ved at anvende delte printere og filer
(installeret på den ene computer). Jeg har under InternetZone Control
forsøgt at anbringe de anvendte IP adresser i Trusted Zone men lige lidt
hjælper det. Når firewall er enabled kan jeg end ikke pinge de andre
computere.

Hvad kan gøres?

/Steen

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 16-06-02 09:39

Hej Steen

Jeg havde samme problem og prøvede det samme....men uden held!
Istedet installerede jeg ZoneAlarm, som nu fungerer upålkageligt. Nu kan
alle computerne se hinanden på intranettet over TCP/IP protokollen.

Når jeg anbragte netværket under "trusted zone" i Norton Personal firewall,
kunne mine computere godt pinge hinanden men ikke sig selv.

Du kan evt. installere en anden protokol til brug for intranettet.

Jeg ved ikke om der er andre, som har fået det til at virke. Hvis det er
tilfældet, må de gerne fortælle om det her!

Jens Ulrik