Opsætning og styring af mus
Fra : Karsten

Dato : 11-02-01 12:24

Hjælp.
Findes der ikke en lille og meget bruger venlig program til at
styre musen med, for jeg mangler lidt hastighed, og en mulighed
for at kan bruge scroll-knappen på min mus (Logitech+ - model
m-c48)

Og så en ekstra lille ?, og det er jeg kunne godt bruge nogle
links til nogle ftp-server med software og ligende til dette
fremragerne styresystem.
--
Karsten Strøm
kstroem@post10.tele.dk

Fra : The Amazing Grace

Dato : 11-02-01 13:32

Karsten wrote:

> Og så en ekstra lille ?, og det er jeg kunne godt bruge nogle
> links til nogle ftp-server med software og ligende til dette
> fremragerne styresystem.

Man finder vist det meste på Hobbes:

http://hobbes.nmsu.edu/

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Karsten

Dato : 11-02-01 17:47

"The Amazing Grace" <amaze@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
nogle

> Man finder vist det meste på Hobbes: http://hobbes.nmsu.edu/

Jeg takker ind til vider, så må jeg håber at jeg kan finde noget
at det som jeg efterlyser

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-02-01 18:30

On Sun, 11 Feb 2001 11:23:31 GMT, Karsten wrote:

> [...]
>styre musen med, for jeg mangler lidt hastighed, og en mulighed
>for at kan bruge scroll-knappen på min mus (Logitech+ - model

Har du prøvet IBM's generelle MSScroll driver ??
Den virker fint med en MouseMan Wheel og skulle også kunne gøre
tricket med Explorer...

Den kan findes på :
http://service.software.ibm.com/os2ddpak/index.htm

Kig under MS Mouse eller Logitech

Her kan du stille scroll hastigheden....

I Mouse objektet i System Setup, kan du på fanebladet Timing
stille noget der på eng hedder Tracking Speed, der stiller
pilens reaktion...bortset fra dette har jeg ikke kendskab til
noget værktøj.

>Og så en ekstra lille ?, og det er jeg kunne godt bruge nogle
>links til nogle ftp-server med software og ligende til dette
>fremragerne styresystem.

De fleste steder benytter et Web-interface...håber at dette også
kan benyttes

Netl@bs SoftWhere (1200+ entries) database på :
<http://en.os2.org/software/softwhere/>
Ellers er der Hobbes på <http://hobbes.nmsu.edu/>
Tucows, under Classic OS :
<http://classic.tucows.com/hotlist.html>
og Leo.org : <http://archiv.leo.org/pub/comp/os/os2/>

Ellers er ftp://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/ desværre den eneste
FTP-server jeg kender til!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
There is no errors in Windows, but a very large amount of
undocumented features.

Fra : Karsten

Dato : 11-02-01 20:49

"Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse
..
> [...]
> http://service.software.ibm.com/os2ddpak/index.htm
>
> Kig under MS Mouse eller Logitech
>
> Her kan du stille scroll hastigheden....

Jeg siger ind til videre mange tak for hjælpen, for der er nu
dejlig at vide at man kan få hjælp i de fleste tilfælde når man
har brug for det..

Men nu er det også ved at nogle år siden jeg sidst har arbejdet
med os/2, så det er dejlig at komme i gang igen, det er også
meget mere stabilt en Winslow, og mere brugervenlig en Linux..
Håber ikke at jeg træder nogle over tæerne

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 12-02-01 20:05

On Sun, 11 Feb 2001 11:23:31, "Karsten" <kstroem@post10.tele.dk> wrote:

> [...]
>styre musen med, for jeg mangler lidt hastighed, og en mulighed
>for at kan bruge scroll-knappen på min mus (Logitech+ - model

Hvis ikke IBMs scroll-driver virker, kan du prøve med AMouse:

http://home.t-online.de/home/klaus.breining/

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Karsten

Dato : 13-02-01 06:52

<torsten.balle.koefoed@somewhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
model

> Hvis ikke IBMs scroll-driver virker, kan du prøve med AMouse:

Jeg takker mange gange, det hjalp på mit problem med scroll-knappen,
nu mangler jeg bare at få musen til at arbejde lidt hurtiger.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-01 11:40

Karsten wrote:

> Jeg takker mange gange, det hjalp på mit problem med scroll-knappen,
> nu mangler jeg bare at få musen til at arbejde lidt hurtiger.

Jamen, det kan vi da ikke have. Jeg har sendt et lille program
(Mouspeed, 12 KB), der kan sætte farten op på musen, til din mailboks.
Hvis andre er interesserede, så sig til.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : The Amazing Grace

Dato : 14-02-01 02:03

Kim Ludvigsen wrote:

> Jamen, det kan vi da ikke have. Jeg har sendt et lille program
> (Mouspeed, 12 KB), der kan sætte farten op på musen, til din mailboks.
> Hvis andre er interesserede, så sig til.
>
> Mvh. Kim Ludvigsen

Gider du sende det til mig også?

Det har altid irriterret mig at muse-accelerationen ikke kunne sættes
højere op end den kan.

Mads Hansen
--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Lars Lund

Dato : 13-02-01 16:50

torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> Hvis ikke IBMs scroll-driver virker, kan du prøve med AMouse:
>
> http://home.t-online.de/home/klaus.breining/

Fantastisk - Med AMouse lykkedes det mig endeligt at få den tredie knap
aktiveret på min Logitech Cordless Wheel Mouse.

Tak for hjælpen og velkommen tilbage

--

\lars