/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Undgå at blive snydt?
Fra : Thomas Neumann [6000~


Dato : 14-06-02 09:23

Hejsa

Hvordan er det nu lige?
Når man køber en rejse, skal selskabet så ikke helst være medlem af en eller
anden rejse-garanti-fond? Eller hvordan er det nu det hænger sammen?

MVH

Thomas



 
 
Pgr (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Pgr


Dato : 14-06-02 12:46

Thomas Neumann skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan er det nu lige?
> Når man køber en rejse, skal selskabet så ikke helst være medlem af en
eller
> anden rejse-garanti-fond? Eller hvordan er det nu det hænger sammen?
>
> MVH
>
> Thomas
>
Hej Thomas

Selskabet skal være medlem af rejsegarantifonden for at du kan få penge
retur ved evt. konkurs. Hjemmesiden finder du her:
http://www.rejsegarantifonden.dk/

Her kan du også slå op, om et selskab er medlem.

Mvh.
Karina





Pernille og Kennet (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet


Dato : 14-06-02 23:33


"Pgr" <cfs1796c_NOSPAM_@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aeckrc$2udj$1@news.cybercity.dk...
> Thomas Neumann skrev i en meddelelse
> > Hejsa
> >
> > Hvordan er det nu lige?
> > Når man køber en rejse, skal selskabet så ikke helst være medlem af en
> eller
> > anden rejse-garanti-fond? Eller hvordan er det nu det hænger sammen?
> >
> > MVH
> >
> > Thomas
> >
> Hej Thomas
>
> Selskabet skal være medlem af rejsegarantifonden for at du kan få penge
> retur ved evt. konkurs. Hjemmesiden finder du her:
>

Men husk det kun gælder, hvis du køber en pakkerejse med både transport og
ophold. Ikke hvis du kun køber en af delene.

Kennet



Claus Pehrsson (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Claus Pehrsson


Dato : 15-06-02 08:40


> Men husk det kun gælder, hvis du køber en pakkerejse med både transport og
> ophold. Ikke hvis du kun køber en af delene.
>
> Kennet

Det behøver ikke at være transport og ophold. Det kan også være fx rejse og
billeje. Bestillingen skal mindst bestå af to "elementer" for at være dækket
af Garantifonden.

Claus



Thomas Neumann [6000~ (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Neumann [6000~


Dato : 16-06-02 22:08

tak for tips.

Selskabet er medlem.

Tager nu til Kina! Lækkert

Tak

Thomas



Carsten Keller (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 20-06-02 14:01


"Claus Pehrsson" <pehrsson@post11.tele.dk> wrote in message
news:3d0aef66$0$44159$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det behøver ikke at være transport og ophold. Det kan også være fx rejse
og
> billeje. Bestillingen skal mindst bestå af to "elementer" for at være
dækket
> af Garantifonden.

Vil det sige at den ankomstpakke (2 dage på hotel i Bangkok ) jeg har købt
sammen med min flybillet hos Jysk, også sikrer mig bedre ved et eventuelt
krak? Så er de penge da i hvert fald helt sikkert givet godt ud (ikke at jeg
tror Jysk står over for et krak).
Keller



Jan (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 20-06-02 17:43

> Vil det sige at den ankomstpakke (2 dage på hotel i Bangkok ) jeg har købt
> sammen med min flybillet hos Jysk, også sikrer mig bedre ved et eventuelt
> krak? Så er de penge da i hvert fald helt sikkert givet godt ud (ikke at
jeg
> tror Jysk står over for et krak).

De har så bare så mange andre problemer !!!

Forvent ikke megen hjælp fra dem hvis du får problemer :|

Vi stod uden flyver hjem, uden at de sagde noget. De havde selvfølgelig også
kun vidst det i 2 måneder :)

/Jan



Carsten Keller (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 21-06-02 07:31


"Jan" <jan@ingenmail.dk> wrote in message news:aet0mk$5ia$1@sunsite.dk...
> > Vil det sige at den ankomstpakke (2 dage på hotel i Bangkok ) jeg har
købt
> > sammen med min flybillet hos Jysk, også sikrer mig bedre ved et
eventuelt
> > krak? Så er de penge da i hvert fald helt sikkert givet godt ud (ikke at
> jeg
> > tror Jysk står over for et krak).
>
> De har så bare så mange andre problemer !!!

Hmm, jeg har aldrig haft problemer med dem, men det har man vel aldrig før
første gang...

Keller



Kevin & Tina (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Kevin & Tina


Dato : 30-06-02 09:20



> Fra: "Jan" <jan@ingenmail.dk>
> Organisation: SunSITE.dk - Supporting Opensource Software
> Nyhedsgrupper: dk.fritid.rejse
> Dato: Thu, 20 Jun 2002 18:42:35 +0200
> Emne: Re: Undgå at blive snydt?
>
>> Vil det sige at den ankomstpakke (2 dage på hotel i Bangkok ) jeg har købt
>> sammen med min flybillet hos Jysk, også sikrer mig bedre ved et eventuelt
>> krak? Så er de penge da i hvert fald helt sikkert givet godt ud (ikke at
> jeg
>> tror Jysk står over for et krak).
>
> De har så bare så mange andre problemer !!!
Hvilke?
Rejseberauet eller dem der skulle der tale emd dig? eller ?

> Forvent ikke megen hjælp fra dem hvis du får problemer :|
Skuffelse og forventniger hænger jo sammen så du må uddybe det lidt
>
> Vi stod uden flyver hjem, uden at de sagde noget. De havde selvfølgelig også
> kun vidst det i 2 måneder :)
Giver ingen mening uden uddybninger
Vh kevin
>
> /Jan
>
>


Jan (02-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 02-07-02 23:13

> De har så bare så mange andre problemer !!!
> Hvilke?
> Rejseberauet eller dem der skulle der tale emd dig? eller ?

Jysk Rejsebureau

> Forvent ikke megen hjælp fra dem hvis du får problemer :|
> Skuffelse og forventniger hænger jo sammen så du må uddybe det lidt

Jeg forventer at når jeg giver Jysk et "emergency"-nummer OG email adr. at
de så bruger det når min flyver pludselig ikke flyver alligevel (pga af 11.
september)
De vidste det i 2 måneder UDEN at reagere. Og da folk i DK så reagerede så
gad Jysk ikke at løse deres opgave !!
Godt at de kun har fået 90,- i eksp.-gebyr :(

> Vi stod uden flyver hjem, uden at de sagde noget. De havde selvfølgelig
også
> kun vidst det i 2 måneder :)
> Giver ingen mening uden uddybninger

Det er hermed uddybet...ovenover...

/Jan



Pernille og Kennet (07-07-2002)
Kommentar
Fra : Pernille og Kennet


Dato : 07-07-02 21:20

>
> Jeg forventer at når jeg giver Jysk et "emergency"-nummer OG email adr. at
> de så bruger det når min flyver pludselig ikke flyver alligevel (pga af
11.
> september)
> De vidste det i 2 måneder UDEN at reagere. Og da folk i DK så reagerede så
> gad Jysk ikke at løse deres opgave !!
> Godt at de kun har fået 90,- i eksp.-gebyr :(

Jeg forstår det ikke helt (TDCs nyhedsgrupper har været nede, og jeg har
ikke kunnet læse det første indlæg. Det er måske derfor).

Du var ude at rejse, og havde fået nogle billetter. Da du så skulle rejse
hjem, var der ikke noget fly. Du har skullet ringe og reconfirme billeterne.
Opdagede du så ikke, at flyet ikke fløj? Når først du har fået billeterne,
er det ikke resebureauet men flyselskabet der skal kontakte dig vedr.
ændringer.

Kennet





Jan (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 13-07-02 02:23

> Jeg forstår det ikke helt (TDCs nyhedsgrupper har været nede, og jeg har
> ikke kunnet læse det første indlæg. Det er måske derfor).

> Du var ude at rejse, og havde fået nogle billetter.

Ja

> Da du så skulle rejse hjem, var der ikke noget fly. Du har skullet ringe
og reconfirme billeterne.
> Opdagede du så ikke, at flyet ikke fløj?

Jo, og forsøgte derefter at løse problemet. Fik af vide det var løst, og da
vi så mødte op klokken 5 om morgenen
var det ikke løst !

> Når først du har fået billeterne, er det ikke resebureauet men
flyselskabet der skal kontakte dig vedr.
> ændringer.

Meget muligt. Men det er altså igennem et rejsebureaus agent billetterne er
købt. Og de bad
om et nummer i tilfælde af "noget" skulle ske. Og det fik de.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste